سرپرست بسیج سازندگی استان کرمانشاه از به‌کارگیری ۱۸۰۰ نیروی جهادی برای مقابله با کرونا در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 15 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر،سرهنگ کامران هزارخانی ، کار جهادی و محرومیت زدایی را رسالت خطیر بسیج سازندگی عنوان کرد و اظهار داشت: بسیجیان در هنگامه سختی و هرگونه حوادث طبیعی و غیر منتظره همواره در کنار مردم حضور دارند و یار و مددکار مردم هستند.

سرپرست بسیج سازندگی استان کرمانشاه افزود: بر این اساس به دنبال شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در استان کرمانشاه توسط سازمان بسیج سازندگی استان در قالب گروه‌های جهادی اقدامات شایسته ای انجام شده است.

وی از توزیع ۲۸۰۰ بسته معیشتی توسط سازمان بسیج سازندگی خبر داد و خاطر نشان کرد: هر بسته به ارزش ۵۰۰ هزار تومان توسط پایگاه‌های مقاومت میان افرادی که به واسطه شیوع بیماری شغل خود را از دست داده‌اند و منبع درآمدی ندارند، توزیع می‌شود.

سرهنگ هزارخانی گفت: گروه‌های جهادی با تلاش‌های شبانه روزی تا کنون ۱۴۹ باب از مکان‌های عمومی، مدارس، مساجد و اماکن مذهبی را گندزدایی و ضدعفونی کرده‌اند.

وی بیان داشت: همچنین تا امروز ۶۴۰ نقطه از جمله بیمارستانها، ترمینال‌ها، خیابان‌ها، دستگاه‌های عابربانک و … توسط گروههای جهادی در اقصی نقاط استان گندزدایی شده است.

 

گندزدایی ۵۰ روستا و محله توسط گروه‌های محله محور

این مسئول با اشاره به فعالیت گروه‌های محله محور در این روزها تصریح کرد: این گروه‌ها تاکنون بیش از ۵۰ روستا و محله را ضدعفونی و گندزدایی کرده‌اند و تا ریشه کن کردن بیماری این کار را ادامه خواهند داد.

سرهنگ هزارخانی از توزیع ۶۴۱ بسته اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در سطح استان و میان اقشار آسیب پذیر خبر داد و اظهار داشت: تا کنون ۴۱۵۰ عدد ماسک و دستکش بین مردم توزیع شده است.

سرپرست بسیج سازندگی استان کرمانشاه افزود: همچنین جهت ضدعفونی سطوح ۵۸۰۵ لیتر مواد ضدعفونی کننده در مناطق محروم و حاشیه‌ای بین‌مردم توزیع شده است.

وی از بکارگیری ۴۱ گروه جهادی تخصصی - درمانی جهت انجام خدمات بهداشتی خبر داد و گفت: این گروه‌ها طبق دستورالعمل کار گروه بهداشت و درمان استان به عنوان همکار و کمک کار دانشگاه علوم پزشکی و تحت نظر آنها ارائه خدمت می‌کنند.

 

این مسئول بیان داشت: تا امروز ۱۸۷۷ نفر در قالب گروه‌های جهادی جهت ارائه هرگونه اقدام در راستای مبارزه با بیماری کرونا بکارگیری شده‌اند.

سرپرست بسیج سازندگی استان کرمانشاه آموزش و آگاه سازی مردم را در جهت مقابله با بیماری کرونا بسیار مؤثر دانست و گفت: به این منظور ۱۱۰۶ نسخه بروشور تهیه و بین مردم توزیع کردیم و همچنین ۷۶۷۸ نفر را به صورت چهره به چهره با روش‌های مقابله با این بیماری آموزش داده‌ایم.

وی از آماده سازی کارگاه تولید ماسک خبر داد و افزود: اگر سازمان صمت و دانشگاه علوم‌پزشکی مواد اولیه را در اختیار این کارگاه قرار دهند توانایی تولید ماسک را به تعداد بالا خواهیم داشت.

سرهنگ هزارخانی ادامه داد: البته تا کنون ۵۲۰۰ عدد ماسک توسط گروه‌های جهادی تولید و میان مردم‌توزیع شده است.

سرپرست بسیج سازندگی استان کرمانشاه همچنین بیان داشت: در دهکده مقاومتی کرمانشاه سوله ای در اختیار سازمان بسیج مهندسی صنعت قرار گرفته است که در آن یک تیم علمی تحت نظارت متخصصین آمادگی دارند تا در صورت تأیید سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی، مواد ضدعفونی کننده تولید کنند.

این مسئول جهت هرگونه همکاری با دانشگاه علوم‌پزشکی اعلام آمادگی کرد و گفت: طبق تفاهم‌نامه ای که سپاه با وزارت بهداشت امضا کرده است، تیم‌هایی متشکل از گروه‌های جهادی و علوم پزشکی جهت رصد وضعیت محلات و روستاها اقدامات لازم را انجام‌می دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار