شهردار کرمانشاه گفت: سفره هفت‌سین طی ایام نوروز ۹۹ با هدف مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در این شهر برپا نمی‌شود.
کد خبر: ۸۳۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 15 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،سعید طلوعی، اظهار داشت: کرمانشاه جزء یکی از کلانشهرهای کشور محسوب می‌شود که شهرداری‌ به عنوان یکی از نهادهای عمومی و غیردولتی مسؤولیت اداره آن را برعهده دارد.

وی به وجود هشت منطقه در شهر کرمانشاه اشاره و بیان کرد: شهرداری طیف وسیعی از وظایف از جمله بهداشت، سلامت، امنیت و عمران را بر عهده دارد.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور ستاد مقابله با این بیماری در استان تشکیل شد و دستگاه‌های خدمات‌رسان من جمله شهرداری به منظور مقابله با این ویروس و حفظ سلامتی مردم پای کار آمدند.

وی ادامه داد: به مانند هرسال با فرارسیدن ماه اسفند برنامه‌های استقبال از بهار را قصد داشتیم به صورت گسترده در دستور کار قرار دهیم که متاسفانه شیوع بیماری کرونا بخشی از توان مجموعه شهرداری را گرفت‌.

طلوعی در خصوص خدمت‌رسانی در حوزه مبارزه با بیماری کرونا، گفت: تقریبا از دوهفته پیش مجموعه شهرداری با کمک ارتش، سپاه و نیروی انتظامی از ساعت 21 الی 23 به گندزدایی معابر اصلی و پررفت‌ و‌ آمد پرداخت، اما چند روزی‌ست ساعت فعالیت را به 13 الی 15 تغییر داده‌ایم.

وی افزود: مجموعه آتش‌نشانی و خدمات شهری شهرداری با تمام امکانات در این حوزه مشغول هستند، اما این کافی نیست و به نظر بنده اصلی‌ترین راه مبارزه با این ویروس منحوس ماندن در منزل است.

طلوعی با تاکید بر اینکه باید مبارزه با کرونا را از خودمان شروع کنیم، ادامه داد: شهروندان حتی‌الامکان در منازل بمانند و از تردد غیرضروری خودداری نمایند تا دچار این ویروس منحوس نشوند.

شهردار کرمانشاه با اشاره به خدمات ارائه شده در خصوص مبارزه با کرونا ویروس، گفت: با توجه به کمبودهایی که در این زمینه داریم (کمبود ماسک، ژل‌های ضدعفونی کننده دست و محلول‌های ضدعفونی کننده) فقط توانسته‌ایم تا حدودی پرسنل‌ها را در میدان تجهیز کنیم.

وی ادامه داد: حتی برای تهیه لباس مناسب برای استفاده غسال‌های مشغول در آرامستان‌ها که با فوتی‌های این بیماری و افراد مشکوک به بیماری تنفسی، با مشکل روبرو هستیم و هنوز نتوانسته‌ایم مشکل را حل کنیم.

طلوعی خاطرنشان کرد: با همه مشکلات سعی کرده‌ایم در راستای حفظ روحیه و از بین نرفتن امید شهروندان، برنامه‌های فضاسازی شهر را با کاشت نهال، رنگ‌آمیزی جداول و... پیش ببریم تا امید و حیات را در شهر زنده کنیم.

وی ادامه داد: عید 99، برای جلوگیری از ازدحام در راستای مقابله با کرونا و حفظ سلامتی مردم سفره هفت‌سین، در شهر برپا نمی‌شود.

طلوعی در توضیح پروژه‌های عمرانی شهر کرمانشاه، گفت: پروژه‌های عمرانی همچون قطار شهری، تقاطع میدان امام خمینی(ره) و تقاطع میدان سپاه با حمایت استاندار در حال انجام است که در سال آتی اتفاقات خوبی در زمینه عمرانی در این شهر رقم خواهد خورد.

وی اشاره‌ای نیز به مشکلات جمع‌آوری زباله در شهر داشت و افزود: هرساله در اسفندماه به دلیل خانه‌تکانی شهروندان حجم زباله‌ها دوبرابر می‌شود و این روزها با این مساله پیش‌آمده حجم زباله از حد پیش‌بینی شده فراتر رفته و این امر کار را برای همکاران ما در مجموعه پسماند سخت‌تر کرده است.

طلوعی در پایان به توزیع و غرس نهال ثمرده به صورت رایگان ازسوی شهرداری اشاره کرد و افزود: این طرح از 15 اسفند در حال اجرا است و شهروندان با تماس با سامانه 137 می‌توانند از این خدمت بهره ببرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار