این روزها که تب کرونا در همه جا بالا گرفته و نوروز امسال دیگر گردشگری نداریم که عظمت بیستون، شکوه تاق بستان، معماری بی نظیر تکیه هزار رنگ و هزار نقش معاون الملک و ... را از نزدیک ببیند، جای خالی گردشگری مجازی را می‌توان بخوبی در استان احساس کرد.
کد خبر: ۸۳۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ 11 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،20 سالی می‌شود که برخی کشورهای دارای پتانسیل‌های بالای گردشگری، اقدام به راه اندازی نوع جدیدی از گردشگر با نام گردشگری مجازی کرده‌اند. در این نوع از گردشگری دیگر نیازی نیست که گردشگر برای دیدن یک بنای تاریخی و یا جاذبه‌ای گردشگری به کشور مقصد سفر کند، بلکه با استفاده از قدرت رسانه‌های نوین و ابزارهای دیجیتالی می‌تواند آن اثر را ببیند و اطلاعاتی را در باره آن کسب کند و با این شناخت بعدها به آن کشور سفری داشته باشد.

هرچند که دیگر امروزه بسیاری از کشورهای توریستی دنیا به این نوع از گردشگری روی آورده‌اند، اما در کشور ما و علی الخصوص در استان کرمانشاه چندان روی این مسئله کار نشده است.

در شرایط کرونایی امروز که نفس‌های صنعت گردشگری سنتی به شماره افتاده، تمرکز روی گردشگری مجازی می‌تواند در دوران پساکرونا موجی از گردشگران را به کرمانشاه بیاورد و روزهای پررونقی برای گردشگری استان رقم بزند.

یک کارشناس ارشد برنامه ریزی توریسم در این رابطه معتقد است، کرونا فرصتی در راستای تبدیل کرمانشاه به قطب گردشگری مجازی است.

هادی شریفی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به کسادی صنعت گردشگری دنیا در پی شیوع بیماری کرونا، اظهارکرد: این روزها در کرمانشاه هم به مانند بسیاری از مناطق دیگر، شاهد تعطیلی حوزه گردشگری هستیم، اما باتوجه به پتانسیل‌هایمان این توان را داریم که در ایام نوروز با استفاده از ظرفیت تورلیدرها، بلاگرها و اینفلوئنسرها بتوانیم به معرفی استان در فضای مجازی به گردشگران دنیا بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: معرفی کرمانشاه در برخی صفحات پرمخاطب فضای مجازی باعث می‌شود تا در آینده رونق گردشگری استان را با قدرت بیشتری داشته باشیم.

این کارشناس ارشد برنامه ریزی توریسم اضافه کرد: بازگشت رونق گردشگری به آینده‌ای نامعلوم موکول شده و گردشگری سنتی هم با وجود تهدید سلامتی گردشگران در این مدت ممکن نیست، لذا ضرورت توجه به استفاده از ظرفیت فضای مجازی و راه‌اندازی تورهای مجازی بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است.

شریفی تاکید کرد: متاسفانه در سالهای گذشته و ایام از دست رفته می‌توانستیم برای گردشگری الکترونیک، توسعه زیرساخت‌های گردشگری مجازی و راه‌اندازی سایت‌های جامع و پرمخاطب گردشگری فکری کنیم، اما چون به اهمیت این موضوع پی نبردیم در این شاخه آنچنان ریز و با درایت عمل نکرده ایم.

وی افزود: اکنون که این ویروس منحوس به عنوان میهمان ناخوانده برگلوی صنعت گردشگری چنگ انداخته، با همه تهدیدهایی که دارد می‌توان از آن به عنوان فرصتی برای رشد گردشگری مجازی و معرفی ظرفیت‌های این حوزه به خصوص در سطح جهانی عمل کنیم.

این کارشناس ارشد برنامه ریزی توریسم خواستار اختصاص 10 درصد از نیروهای بنگاه‌های گردشگری استان به امر تبلیغات گردشگری در مدت شیوع کرونا شد و گفت: تقویت وتولید پکیج‌های بین المللی معرفی جاذبه‌های استان، معرفی امکانات اقامتی در قالب تیزرهای دو دقیقه‌ای در فضاهای مجازی و تهیه بسته‌هایی با محتوای معرفی رشته‌ها و محصولات صنایع دستی از جمله کارهایی است که می‌توان باانجام آنها این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار