مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به هدفگذاری ایجاد بیش از 22 هزار فرصت شغلی در استان برای سال آینده، گفت: شیوع ویروس کرونا می‌تواند این هدفگذاری را تحت تاثیر قرار دهد.
کد خبر: ۸۳۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 10 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حسن عزیزی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه از پرداخت 1277 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در سرفصل‌های مختلف در استان کرمانشاه از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و عنوان کرد: این در حالی است که برای اشتغال امسال حدود 1430 میلیارد تومان تسهیلات داشتیم و توانستیم نزدیک به 90 درصد آن را جذب کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از کسب رتبه دوم کشور توسط کرمانشاه در طرح یارانه دستمزد هم خبر داد و تاکید کرد: اگرچه سهمیه ما در این بخش 1052 نفر بود، اما به عملکرد 1150 نفری دست پیدا کردیم.

عزیزی از هدفگذاری ایجاد 22 هزار و 464 شغل ناخالص برای استان در سال آینده هم یاد کرد و گفت: البته مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا ممکن است این هدفگذاری را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه هشت هزار نفر از این هدفگذاری مربوط به بخش اصناف و 3500 نفر آن مربوط به حوزه گردشگری و صنایع دستی است، یادآور شد: این در حالی است که به دلیل شیوع کرونا بسیاری از واحدهای تولیدی، تجاری، خدماتی و صنفی اکنون بارکود مواجهند.

به گفته این مسئول، در سایر بخش‌ها از جمله مهدکودک‌ها و ... نیز مراجعه افراد برای دریافت بیمه بیکاری آغاز شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه پیامدهای اقتصادی شیوع این بیماری گسترده‌تر هم خواهد شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود برخی کارفرمایان در پرداخت اقساط بانکی و یا حق بیمه کارفرمایی با مشکل مواجه شوند.

عزیزی با ارائه پیشنهاداتی برای کمک به فعالان اقتصادی استان در این زمینه، عنوان کرد: باید حمایت‌هایی در زمینه حق بیمه، مالیات، عوارض شهرداری و یا امهال تسهیلات بانکی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه خود این واحدها نیز باید به سمت خلاقیت بروند، افزود: می‌توان در این شرایط مشاغل جدیدی تعریف کرد که بخشی از مشکلات اقتصادی موجود را مرتفع کند.

فرهاد مرزی دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه پیامدهای اقتصادی شیوع بیماری کرونا تا پایان شهریور دامن بخش تولید را می‌گیرد، گفت: تقاضا داریم حمایت‌هایی برای این مقطع زمانی در نظر گرفته شود.

وی از فعالیت چند واحد تولید محصولات ضدعفونی در استان با ظرفیت سه شیفت در شبانه‌روز هم یاد کرد و ادامه داد: این واحدها نیازمند سرمایه‌ در گردش هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار