دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه گفت: کرمانشاه دومین مقصد کاروان های راهیان نور در کشور است.
کد خبر: ۸۳۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 10 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،یونس عزیزی امروز(۲۰ اسفند) در نشست خبری روز راهیان نور با تاکید بر اینکه اردوهای راهیان نور یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است که هرساله شاهد رشد کمی و کیفی آن در کشور هستیم، اضافه کرد: اردوهای راهیان نور به تعبیر مقام معظم رهبری یک گنجینه تمام نشدنی است که می تواند نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد.

به گزارش ایسنا، عزیزی با اشاره آغاز سال راهیان نور کشور همزمان با سالروز عملیات بازی دراز در اردیبهشت هر سال از کرمانشاه، گفت: امسال این مراسم با حضور بیش از ۲۹ هزار و ۶۰۰ نفر از هموطنانمان در استان کرمانشاه برگزار شد که هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی نسبت به سال قبل از آن رشد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه امکانات و ظرفیت های خوبی در حوزه راهیان نور دارد، گفت: این استان بعد از استان خوزستان دومین مقصد کاروان های راهیان نور است.

عزیزی با بیان اینکه امسال پیش بینی شده بود آمار بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان کرمانشاه به ۱.۵ میلیون نفر برسد، گفت: به دلیل اقدامات پیشگیرانه شیوع کرونا این هدفگذاری محقق نخواهد شد و تاکنون این آمار به ۱.۲ میلیون نفر رسیده است.

به گفته عزیزی سال گذشته آمار بازدید کنندگان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان کرمانشاه در حدود یک میلیون نفر بود.

عزیزی با بیان اینکه به دنبال کیفی سازی اردوهای راهیان نور هستیم، گفت: امسال در حالی که سهمیه استان برای اعزام در قالب قشر محلات اعزام ۱۶ هزار نفر بود، موفق به اعزام بیش از ۳۵ هزار و ۷۰۰ نفر شدیم که عمده آنها هم قشر جوان بودند.

وی اشاره ای هم به اعزام دانش آموزان در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور داشت و گفت: از آبان امسال اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور را شروع کردیم که در نهایت ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دختران را به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام کردیم. همچنین ۲۵ هزار و ۹۳۳ دانش آموز از استان های دیگری مثل گیلان، همدان، چهارمحال و بختیاری و ... به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به اعزام ۱۵۸۴ دانش آموز دختر استان کرمانشاه به مناطق عملیاتی جنوب کشور، ادامه داد: قرار بود از اسفند ماه اعزام دانش آموزان پسر استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور را شروع کنیم که به منظور پیشگیری از شیوع کرونا این اعزام ها متوقف شد.

 وی گفت: امسال همچنین اعزام ۸۰۰ دانشجو خواهر و برادر در استان کرمانشاه را به اردوهای راهیان نور داشتیم.

عزیزی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری ویژه برنامه های خوبی برای بزرگداشت روز راهیان نور امسال در کرمانشاه، گفت: همه این برنامه ها به منظور پیشگیری از شیوع کرونا لغو شد.

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: قرار بود مرحله اختتامیه جشنواره استانی رهاورد سرزمین نور اسفند ماه امسال در کرمانشاه برگزار شد که برگزاری این جشنواره که دو هزار نفر برای شرکت در آن اثر ارسال کرده بودند به سه ماه اول سال آینده موکول شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار