معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه از لزوم گندزدایی پایانه های مسافربری، ایستگاه راه آهن و فرودگاه استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳ 04 March 2020

ضرورت گندزدایی پایانه های مسافربری، ایستگاه راه آهن، فرودگاه در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه صبح امروز جلسه شهرداری ها با سازمان همیاری شهرداری به ریاست استاندار در سالن شهدای دولت برگزار شد. مهرداد سالاری، معاون امور عمرانی استانداری، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در استان و کشور اظهار داشت: پایانه های مسافربری، ایستگاه راه آهن، فرودگاه باید گندزدایی شوند.

وی خاطر نشان کرد:برای تامین مواد ضدعفونی کننده آموزش هایی داده شده تا خود شهرداری ها آن را تهیه و استفاده کنند اما اگر شهرداری ها نیازمند مواد ضدعفونی کننده تکمیلی هستند می توانند با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت شهرستان ها به سازمان صمت مراجعه کنند.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود:موضوع سروریس هاس بهداشتی عمومی و زباله گرد ها بسیار مهم بوده که این زباله گردان می توانند ناقلین بیماری باشند و حتما باید با بهزیستی هماهنگ کرده تا در استقرار گرم خانه های بهزیستی و تهیه امکانات مورد نیاز شهرداری ها اقدام کنند.

سالاری تصریح کرد: در پایان سال شاهد تجمع مردم در جمعه غریبان و آخر سال در آرامستان ها هستیم که باید با فعالیت های فرهنگی از تجمعات بکاهیم؛ در این مورد باید با برنامه ریزی و ساعت بندی تجمع احتمالی شهروندان نسبت به ضدعفونی کردن آرامستان ها اقدام شود. ارتش، سپاه و نیروی انتظامی برای ضدعفونی کردن اعلام آمادگی کامل کرده و به فرماندهی شهرداران می توان از این پتانسیل حتی توسط دهیاران در روستاها استفاده کرد.وضعیت کنونی شیوع بیماری کرونا طبق گزارشات شب گذشته مشکوک بودن ۲۶۲ نفر، ۴۸ بستری، ۲۱۶ ترخیصی، ۱۲ مورد کردنای مثبت و ۲ مورد فوتی در سطح استان بوده است.


معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه کیت های تشخیص پزشکی در برخی نقاط باید به تهران ارسال شده و جواب نهایی ۱۵ الی ۱۷ روز بعد ارسال می شود ابراز داشت: با وجود آزمایشگاه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تشخیص در نیمی از روز انجام می شود که جای تقدیر و ستایش از زحمات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی دارد. همچنین شهرداران باید درمورد سلامت پاکبانان اهتمام ورزیده تا از این بحران عبور کنیم. زمان محدود بوده و حتما اعتبارات باید به طور کانل و به روز جذب شود که قطعا در ارزیابی عملکرد شهرداران تاثیرگذار است. روزهای آینده شاهد تحویل سال نو هستیم که رفت و روب شهر و زیباسازی آن در روحیه مردم تاثیر گدار بوده و برای ارایه خدمات به صورت غرفه باید در سطح پراکنده در شهر کار کرد و از تشکیل نمایشگاه ها بپرهیزیم.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: رفاه پرسنل شهرداری در قالب حقوق و مزایا در پایان سال مهم بوده و اخلاق مداری کارکنان در برخورد با شهروندان تاکنون رضایت بخش بوده و امیدواریم ادامه داشته باشد. استفاده از پتانسیل های بخش خصوصی در شرایطی که فروش نفت کاهش پیدا کرده مهم می باشد. موضوع قابل توجه دیگر استاندارد سازی وسایل ورزشی در پارک ها بوده که باهمانگی اداره کل استاندارد در حال انجام است اما باید به طور کامل انجام شود. در نهایت طبق قانون ۱۳۳۵ وظیفه اصلی شهرداری ها حفظ بهداشت شهروندان بوده که باید در این راستا کوشش نمود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار