کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از پلمب 20 نانوایی به خاطر تخلفات بهداشتی در زمینه مقابله با کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۲۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ 02 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهمن خدادادیان ، با اشاره به تشدید بازرسی های بهداشتی در خصوص مقابله با کرونا در سطح تمامی امکان عمومی و عرضه مواد غذایی، گفت: نانوایی ها یکی از مراکز حساس در این زمینه هستند و باید با جدیت موارد بهداشتی را در مقابله با کرونا رعایت کنند.

وی افزود: نانوایی ها ملزم هستند حتما هنگام برداشتن خمیر و آماده سازی آن از دستکش استفاده کنند و در طول کار نیز مرتب دستکش داشته و دست های خود را با آب و صابون بشویند.

خدادادیان تصریح کرد: فاصله نانوا با مشتری باید بیش از 1.5 متر باشد و پیشخوان مشتری باید دورتر از محل پخت قرار داده شود.

وی افزود: هیچ نانوایی حق گرفتن پول نقد از مردم را ندارد و برای این کار باید شخص جداگانه ای در نانوایی حضور داشته باشد، همچنین باید کارت خوان در نانوایی جهت استفاده از کارت موجود باشد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین توری که نان بر روی آن قرار داده می شود باید روزانه با مواد گندزدا(مواد سفید کننده) شستشو داده شود.

خدادادیان با اشاره به فعالیت 1100 نانوایی در سطح شهرستان کرمانشاه گفت: در حال حاضر حکم پلمب 20 نانوایی را به خاطر تخلفات بهداشتی مقابله با کرونا گرفته ایم که امروز(12 اسفند) پلمب می شوند.

وی افزود: نظارت در سطح دیگر نانوایی ها هم با شدت ادامه دارد و مردم می توانند در تماس با سامانه 190 تخلفات بهداشتی را گزارش دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار