کد خبر: ۸۲۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 26 February 2020

مدیرکل بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اهانت اخیر به جایگاه زن در فضای مجازی انتقاد کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس از سی‌سخت، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: زنان این استان در تمامی عرصه‌ها خوش درخشیده‌اند و هرگونه اهانتی به آنها در هر جایی به ویژه فضای مجازی مجازات سختی را در پی خواهد داشت و این افراد باید در معرض وجدان‌های بیدار و یا محاکم هوشیار پاسخگوی اعمال خویش باشند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چندی پیش در فضای مجازی عکس یکی از بانوان تلاش گر هم استانی دست به دست می چرخید و انتشار آن سبب واکنش برخی از مسئولان به ویژه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد شد.
واکنش مدیر کل امور بانوان به بی احترامی فضای مجازی به یک زن

صداقت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مبنای پرهیزگار بودن و تقوا داشتن عامل برتری انسانها در مکتب اسلام است و زنان و مردان در انسانیت نزد خداوند یکسانند مگر در ساختار وجودی آنها که تفاوت های زیستی و فیزیکی داشته که آن هم به دلیل حکمت و عدالت خداوند است.
وی افزود: زن در استان کهگیلویه وبویر احمد دارای عزت و احترام خاصی است که او را بانو، کدبانو و بی‌بی و یا خاتون و دیگر القاب نامیده و از زن به نیکی یاد می‌کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از جایگاه و کرامت زنان در مواقع حساس مثل آشتی‌های ایلی و طوایفی، پشتیبانی دفاعی در بحران‌ها  و محور شور و مشورت در تصمیم های بزرگ استفاده می‌شده و تمام پیشرفت و ارتقاء خانواده و جامعه را مدیون تلاش و زحمات شبانه روزی زنان و بانوان می‌دانستند.
صداقت عنوان کرد: در جنگ تحمیلی مادرانی داشتیم که با پیروی از حضرت فاطمه و حضرت زینب( س) فرزندانشان را با دستان خویش راهی جبهه و جنگ و دفاع مقدس می کردند در حالی که می‌دانستند شاید شهید یا جانباز یا اسیر شوند.
وی ابراز داشت: این مادران در پشت جبهه و یا در خط مقدم جبهه با پشتیبانی و امدادرسانی و یا با سلاح و قدرت کنار فرزندانشان می جنگیدند و در طول تاریخ زنانی چون بی بی مریم تاریخ ساز شدند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مردم غیور کهگیلویه و بویراحمد اجازه نمی دهند که عده ای اندک به حریم و کرامت این قشر که نیمی از جمعیت استان را تشکیل داده با عکسی یا کلیپی در دنیای مجازی و یا رسانه ای او را که فرشتگان زمین و طلایه داران بهشت برین می‌دانند به سخره گرفته و کوچک شمارند.
وی افزود: حق و حقوق بانوان در همه زمینه ها بخصوص قابلیت ها و استعدادهای بی نهایت آنان باید رعایت شود  و به هیچ کس اجازه ندهیم که به حریم و جایگاه آنان با هر اسمی و عنوانی در فضای مجازی وارد شوند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد پیش از این گفته بود که با توجه به سیاست های دولت مبنی بر بکارگیری زنان در پست های مدیریتی، زنان شایسته و توانمند در حوزه های مختلف شناسایی می شوند و در پست های مدیریتی و مسئولیت های شغلی متناسب با توانایی هایشان قرار می گیرند.
وی گفت:  آغاز به کار دولت دوازدهم با سیاست افزایش سهم زنان در پست های مدیریتی همراه بود به گونه ای که به دستگاه های دولتی اعلام شد که ۳۰ درصد از پست ها باید به زنان اختصاص یابد.
صداقت ابراز داشت: ظرف چند سال اخیر، استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان های پیشگام در انتصاب زنان در پست های مدیریتی بوده و تلاش بر این است انتصاب های بیشتری برای زنان در مسئولیت های شغلی داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار