اعتکاف
به منظور پیشگیری از شیوع کرونا مراسم اعتکاف سال ۹۸ در استان مرکزی لغو شد
کد خبر: ۸۲۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ 24 February 2020

لغو اعتکاف ۹۸ استان مرکزی لغو شد

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی مرکزی گفت: طبق درخواست وزیربهداشت ازسازمان تبلیغات اسلامی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در استان‌های درگیر بیماری کرونا ازجمله مرکزی مراسم اعتکاف ۹۸ در این استان برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام قربان‌پور افزود: لغو مراسم اعتکاف تا زمانی که شرایط حاد گزارش می‌شود در تعدادی از استان‌ها قابل اجراست و اگر در بازه زمانی اعتکاف شرایط به حالت عادی بازگشت و مقامات امنیتی و بهداشتی بر این اصل صحه گذاشتند مراسم اعتکاف برگزار می‌شود.

او بر لزوم اجتناب از تجمعات غیرضروری در اماکن مذهبی همچون بقاع متبرکه و مساجد تأکید کرد و اضافه کرد: در جلسه پدافند غیرعامل مصوب شد به منظور جلوگیری از تجمعات غیر ضروری اماکن مذهبی بیش از حد باز نباشند و مجالس ترحیم با حداقل زمان ممکن برگزارشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مرکزی بیان کرد: تمامی مساجد مکلف به رعایت نظافت بیش از گذشته هستند و اگر مساجد برای ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و تهیه مایع دستشویی با مشکل مواجهند از طریق دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند.

او تصریح کرد: تمام اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مساجد استان صورت گرفته است، طبق آخرین مصوبه جلسه پدافند غیرعامل مساجد باید زمان برپایی اقامه نماز جماعت را به حداقل رسانده و نمازگزاران لوازمی همچون مهر، چادر، سجاده را با خود به همراه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار