رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه گفت: تمام تلاش ما این است با ایجاد چهارچوب‌های سختگیرانه مانع برگزاری مسابقات بی‌کیفیت به نام کاراته در استان کرمانشاه شویم.
کد خبر: ۸۲۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 24 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،سعید نصرالهی امروز، اظهار داشت: طی یک سال گذشته سعی شد مسابقات قهرمانی استان در دو بخش آقایان و بانوان در دو قسمت آزاد و کنترلی به بهترین شکل ممکن با بهترین کیفیت برگزار شود و همین مساله زمینه تفاهم میان سبک‌های مختلف کاراته را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: مسابقات سبکی تبدیل به ماشین‌های اخذ پولی شده بودند که تنها به نام کاراته و با عناوین کذب از خانواده‌ها پول گرفته و متولی مسابقات بی‌کیفیت بودند به همین دلیل مقابله با برگزاری مسابقات تهی و حقیر که تنها هدف آن گرفتن پول از خانواده‌های کاراته‌کا‌های استان است و اسباب دلزدگی جامعه کاراته را فراهم می‌کند، یکی از اساسی‌ترین اهداف کاراته استان کرمانشاه در یک سال گذشته بوده است.

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه با اشاره به فعال شدن کمیته‌های مختلف هیأت کاراته استان در ماه‌های اخیر، گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در کاراته استان کرمانشاه در یک ماه اخیر انجام شده است، فعال‌سازی کمیته‌های مختلف هیأت به صورت عملی، مشهود و نه فقط بر روی کاغذ، در هیأت کاراته استان است به نحوی که فعالیت این کمیته‌ها زمینه تسریع در رشد کاراته استان را فراهم خواهد کرد.

نصرالهی اضافه کرد: به شهادت آمار سرانه ورزشکاران سازمان یافته هیأت پزشکی ورزشی استان، هیأت کاراته در رقابت با سایر رشته‌های ورزشی و حتی سایر ورزش‌های رزمی سرعت جذب مخاطب کمتری داشته و در جایگاه پایین‌تری قرار گرفته بود، اما در شرایط فعلی با توجه به فعالیت تمامی کمیته‌های هیأت، زمینه رقابت با چند رشته برتر استان نیز در کاراته استان فراهم شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که بزرگ‌ترین مانع و مشکل هیأت در یک سال گذشته را چه مساله‌ای می‌دانید، گفت: برگزاری مسابقات بی‌کیفیت سبکی و عدم همدلی در کاراته یکی از مسائلی بود که برای کاراته استان کرمانشاه مشکل‌آفرین شده و اسباب ممانعت از رشد آن را فراهم کرده بود با توجه به اخذ تصمیمات مناسب همچون راه‌اندازی مسابقات قهرمانی استان، سخت‌گیری در برگزاری مسابقات سبکی، ایجاد فضای همدلی در تمامی کمیته‌ها زمینه برطرف شدن این مشکل تا حدود زیادی مرتفع شده است.

نصرالهی اضافه کرد: هر ورزشکار با حضور در مسابقه معتبر عملکرد خود را مورد سنجش قرار می‌دهد، از طرفی برگزاری مسابقات معتبر که چهارچوب قانونی آن کاملا رعایت شود زمینه تشویق کاراته‌کاها و حتی خانواده آن‌ها را در ادامه این مسیر فراهم می‌کند، و در مقابل این مساله برگزاری مسابقات کم اعتبار و تهی قرار دارد که تنها هدف برگزار کنندگان آن‌ها اخذ پول از خانواده ورزشکاران است و هیچ چهارچوب و دستورالعمل مشخصی برای برگزاری مسابقه وجود ندارد.

وی ادامه داد: شایسته سالاری شعار اصلی هیأت کاراته استان در یک سال گذشته بوده است به نحوی که هرچند مشاهده شده که برخی افراد ممکن است با هیأت کاراته استان اختلاف‌نظرهای داشته باشند، اما با توجه به شایستگی آن‌ها، زمینه فعالیت و همکاری لازم با هیأت فراهم شده است.

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه در بیان مهمترین اهداف این هیأت در سال پیش‌رو، گفت: میزبانی مسابقات معتبر کشوری، کسب کرسی در فدراسیون کاراته و تیم ملی و ایجاد زمینه حضور موفق در لیگ برتر کاراته کشور اهداف مهمی است که در سال آینده در کنار اهداف فعلی هیأت به آن پرداخته خواهد شد و امیدواریم زمینه دست‌یابی به آن‌ها را فراهم کنیم.

نصرالهی در پایان، خاطرنشان کرد: فعال‌سازی تمامی کمیته‌های هیأت، برگزاری مسابقات قهرمانی استان در دو بخش آزاد و کنترلی، برگزاری کلاس مربیگری و داوری در دو بخش آزاد و کنترلی، انعقاد تفاهم‌نامه با چند اسپانسر و ایجاد زمینه لازم در راستای برگزاری مسابقات سبکی معتبر از مهمترین عملکردهای این هیأت در یک سال گذشته بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار