مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از تعریف ۴۴ بسته سرمایه گذاری برای کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان خبرداد.
کد خبر: ۸۲۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 23 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امید قادری ، بااشاره به آغاز مرحله اول فاز اجرایی کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان، اظهارکرد: در این فاز که طبق برآوردها به مدت دو سال طول خواهد کشید، برخی زیرساخت‌ها را در این مسیر 32 کیلومتری ایجاد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برای اجرای این فاز مشارکت تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان مانند راهداری و حمل و نقل جاده ای، محیط زیست و... را داریم که اقدام به احیاء فضای سبز مسیر با رویکرد گردشگری، ترمیم آسفالت، ایجاد فضای مناسب در حریم جاده و... می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه گفت: در مدت دوسالی که کار آماده سازی زیرساخت‌ها را انجام می‌دهیم، برای تسریع در روند اجرای کریدور، امکان اجرای پروژه‌های گردشگری را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در طول این مسیر نزدیک به هفت هزار هکتار زمین داریم که برای آن حدود 44 بسته سرمایه گذاری تعریف کرده‌ایم تا به سرمایه گذاران واگذار کنیم.

قادری بااشاره به اینکه تاکنون سرمایه گذارانی برای اجرای این بسته‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند، عنوان کرد: تقاضاهایی از سوی برخی سرمایه گذاران برای اجرای پروژه های گردشگری در مسیر کریدور داشته‌ایم، اما هنوز بصورت رسمی رایزنی انجام نگرفته است.

وی اعلام کرد: درهمایش فرصت‌های سرمایه گذاری حوزه گردشگری کرمانشاه که بزودی برگزار می شود، تلاش می‌کنیم تا بسته‌های سرمایه گذاری که برای کریدور تعریف کرده‌ایم را به سرمایه گذاران بخش خصوصی معرفی کنیم.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان براساس برنامه ریزی‌ها، کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان ظرف 10 سال آینده کاملا اجرایی خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار