با نزدیک شدن به انتخابات دوم اسفند ماه ۹۸ و گذشت چند روز از آغاز رقابت تبلیغاتی کاندیداها در استان یزد ، 145 نامزد برای کسب چهار کرسی سبز در بهارستان به روش های گوناگون سعی در معرفی خود و کسب رأی دارند.
کد خبر: ۸۲۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ 20 February 2020

شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه سال جاری آغاز شده و داوطلبان این دوره از انتخابات با نصب انواع پوستر، بنر و بروشور در خیابان‌ها و نقاط مختلف صحنه‌ای رنگین از تبلیغات را پیش چشم شهروندان پدید آورده اند.

برخی از کاندیداها نیز هنوز اقدام چندانی برای تبلیغات نداشته و به نظر می رسد که توان تبلیغاتی ستادهای انتخاباتی برای روزهای آخر و ساعت‌های پایانی زمان تبلیغات حفظ شده اما اغلب کاندیداها در این دوره برای استفاده از سایر روش‌های تبلیغاتی به ویژه تبلیغات از طریق فضای مجازی و اپلیکیشن های مختلف برنامه‌ریزی کرده اند.

در همه جای شهر تابلوهای بزرگ تبلیغاتی نامزدها در کنار تبلیغات دیواری و پشت شیشه های خودرو سواری  نظر هر عابری  را به خود جلب می کنند اما اینکه این تصاویر تا چه میزان در جلب نظر مردم برای رای به فرد مورد نظر موفق باشد مشخص نیست. به نظر می رسد آنچه در این فضا نظر مردم را جلب می کند شعارها و وعده های انتخاباتی است که در ذهن مردم خواهد ماند. نگاهی به شعارهای تبلیغاتی کاندیداها در این دوره از انتخابات نشان می‌دهد که داوطلبان رقابت برای کسب 4 کرسی سبز بهارستان همانند ادوار پیشین کلی گویی کرده و به محورهایی چون جوان‌گرایی، بومی گزینی نیروی کار و مطالبه‌گری به عنوان کلیدواژه‌های حساس از سوی مردم توجه دارند.

برخی داوطلبان با کلید واژه مطالبه‌گری  که شعار  وی در دوره قبلی انتخابات هم بود، دوباره پا به میدان تبلیغات گذاشت تا یکبار دیگر شانس خود را بیازماید  شاید که  از این راه بتواند آرایی را به خود جلب کند .

در سوی دیگر نماینده کنونی مجلس با ارائه گزارش عملکرد در حوزه نطق‌های پیش از دستور، میان دستور و تذکرات شفاهی و کتبی سعی در تبیین عملکرد مثبت خود در مجلس دارد.

برخی از کاندیداها نیز در مکاتباتی رسمی از نماینده فعلی مجلس در شهرستان‌های استان برای مناظره انتخاباتی دعوت کردند و با انتشار عکس‌ها و مطالب در فضای مجازی سعی دارند تا با توجه به عدم رضایت مردم از عملکرد برخی از نمایندگان گوی سبقت را بربایند و با پررنگ کردن توجه به گزینه‌های جدید، کاندیداتوری فضا را به سمت انتخاب جدید در بین مرد سوق دهند.

وعده ها متناسب با اولویت های استان نیست

استاندار یزد با اشاره به اجماع شکل گرفته در سطح استان درباره اولویت‌های استان، تصریح کرد: بسیاری از وعده‌های نامزدها متناسب با اولویت مردم نیست  در صورتی که وعده‌های انتخاباتی باید متناسب با آن اولویت ها و در راستای تحقق آنها باشد.

محمدعلی طالبی با اشاره به قول ها و وعده‌های انتخاباتی که توسط نامزدها در عرصه انتخابات داده می شود، عنوان کرد: امروز با اجماعی که در خصوص اولویت های استان شکل گرفته، لازم است نامزدها در تدوین برنامه های خود به این مسائل توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: توجه به محیط زیست، وضعیت آب، رونق گردشگری، اشتغال، اقتصاد دانش بنیان از جمله مهم‌ترین اولویت‌های استان هستند که نامزدها می‌توانند پیشنهادهای خود را در این زمینه ها مطرح کنند.

داوطلبان از رفتارهای فراقانونی پرهیز کنند

رئیس ستاد انتخابات یزد با بیان اینکه رفتار فرا قانونی و خارج از چار‌چوب‌های قانون پذیرفته نیست گفت: در شرایط کنونی مشارکت مردم در انتخابات مجلس بسیار مهم است لذا تلاش همه دست‌اندرکاران باید جلب حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد.

احمد ترحمی بیان داشت: هیچ رفتار فرا قانونی و خارج از چار چوب‌های قانون پذیرفته نیست، زیرا این‌گونه رفتارها منجر به بروز مشکلات و ناهنجاری می‌شود که آزار جامعه را در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: نباید هیچ رانت اطلاعاتی ویژه‌ای برای داوطلب یا جریان سیاسی خاصی در زمان تبلیغات تا روز انتخابات و پایان روند رای‌گیری و شمارش آرا به وجود آید و سیاست راهبردی وزارت کشور در برگزاری انتخابات، برگزاری سالم، قانونمند و با حضور حداکثری مردم است.‌

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: لازم است در زمان تبلیغات فعالیت انتخاباتی همه داوطلبان رصد شود و چنانچه تخلفی مشاهده شد با افراد متخلف طبق قانون برخورد شود.

ترحمی خاطرنشان کرد: شهرستان یزد با استقرار بیش از نیمی از شعب اخذ رای در این شهرستان، وظیفه سنگینی در برگزاری انتخابات پیش رو دارد که خوشبختانه تمام تمهیدات و امکانات لازم در این زمینه از سوی فرمانداری یزد اندیشیده شده است.

پیش‌بینی 772 شعبه اخذ رای در استان یزد

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات یزد هم برگزاری و شرکت در انتخابات را بهترین راه حفظ و صیانت از کشور برشمرد و تصریح کرد: تلاش تمام متولیان در استان مشارکت حداکثری مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

محمدعلی شاه حسینی با بیان اینکه  ٧٢٢ هزار و ۵۵۷ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات مجلس هستند اظهار داشت: از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر را مردان و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر را زنان شامل می شوند.

وی همچنین عنوان کرد: ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر آمار رای اولی‌های استان یزد هستند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

دبیر ستاد انتخابات یزد با اشاره به اینکه سیاست راهبردی وزارت کشور در حوزه انتخابات برقراری سلامت، قانونمداری، تامین امنیت و جلب مشارکت مردم است افزود: علاوه بر آن تعامل کامل مجریان، بازرسان، ناظران و همراهی دستگاه های مسئول دخیل در انتخابات را در استان شاهد هستیم و امیدواریم با این تعامل و همکاری انتخاباتی شکوهمند در استان برگزار شود.

وی با اشاره به آمادگی کامل 10 فرمانداری و 11 بخشداری مستقل و استقرار 772 شعبه اخذ رای در استان در برگزاری انتخابات افزود: شرایط برای رقابت و تبلیغات نامزدها فراهم شده و همه امکانات و توانمندی های استان به کار گرفته شده تا انتخاباتی با کمترین حاشیه و مشکل برگزار کنیم.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار