معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه گفت: داشتن هرگونه مطلب خلاف واقع، هرگونه تهدید، تخریب عکس سایر نامزد‌ها و یا اموال مردم و تبلیغ علیه سایر نامزد‌ها به مراجع قضایی ارسال و پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۲۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ 17 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، این روزها، روزهای پرشور تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

در این میان هر نامزدی طرفداران خود را دارد و به روش خودش تبلیغ می‌کند، یکی به قانون احترام می‌گذارد در جاهایی که توسط فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها مشخص شده تبلیغ می‌کند و دیگری به بیت‌المال تجاوز می‌کند و با دریل پایه‌های قطار شهری را برای نصب بنر سوراخ و پوسترهای خود را بر در و دیوار، چراغ راهنما و... می‌چسباند.

مردم، این روزها به رفتار طرفداران نامزدهای انتخابات باید دقت کنند، گاهی از روی نوع رفتار و شخصیت آن‌ها می‌شود به نوع نگاه نامزد موردنظر پی‌برد و انتخاب درستی داشت.

شهردار کرمانشاه در گفت‌وگو با فارس در خصوص برخورد قانونی با اینگونه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، اظهار داشت: برای انجام تبلیغات بیش از 160 نقطه از شهر را مشخص کرده‌ایم و علاوه بر آن هر نامزد مجاز به برگزاری یک ستاد در هر منطقه (مناطق هشت‌گانه) است.

طلوعی افزود: اگر تبلیغات نامزدها خسارت و آسیبی به اموال عمومی و یا شخصی وارد کند، به عنوان مثال کاندیدا پوستر خود را بدون رضایت صاحبخانه به درب و دیوار منزلی که زیباسازی انجام داده بچسباند و خسارتی وارد کنند، پیگرد قانونی دارد.

وی یادآور شد: شهرداران مناطق هشت‌گانه حکم قضایی گرفته‌اند که با مشاهده این چنین مواردی، توسط پلیس 110 صورتجلسه و به مراجع قضایی معرفی کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه نیز در ادامه این گفت‌وگو، اضافه کرد: کارکنان دستگاه‌های اجرایی حق ندارند از امکانات دولتی یا در ساعات اداری له یا علیه داوطلبان برای تبلیغات انتخاباتی استفاده کنند.

بهمن مرادی‌فر ادامه داد: داشتن هرگونه مطلب خلاف واقع، هرگونه تهدید، تخریب عکس سایر نامزدها و یا اموال مردم و تبلیغ علیه سایر نامزدها به مراجع قضایی ارسال می‌‌شود و مدنظر است.

وی خطاب به نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، گفت: خود نامزدها انتخاباتی چنانچه ابعاد بروشورهاشان 15 در 10 سانتی‌متر یا عکس‌های آن‌ها 50 در 70 سانتی‌متر فراتر باشد، خلاف قانون انتخابات است.

مرادی‌فر، با تذکر نسبت به تخلفات روز انتخابات، متذکر شد: رای دادن با شناسنامه جعلی، رای دادن با شناسنامه دیگری، رای دادن بیش از یک‌بار و توصیه به نوشتن نامزد انتخابات، اخلال در انتخابات، تقلب در شمارش، ایجاد رعب و وحشت برای رای دهندگان از جمله جرائم انتخاباتی است که در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی جرم تلقی شده و برخی از آن‌ها نیز در قانون مجازات اسلامی، مجازات‌های شدیدتری برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: اگر چنانچه اقدام هواداران و طرفداران نامزدی در انجام و ارتکاب این جرائم با هدایت، راهنمایی و اشاره تهدید ترغیب نامزد انتخاباتی صورت گیرد، عمل نامزد انتخاباتی هم در ارتکاب جرم دخیل خواهد بود.

مرادی‌فر در پایان گفت: ان‌شاءالله همگان در کنار هم بتوانیم در دوم اسفندماه، با آرامش و قانون‌مداری در تقویم انقلاب اسلامی روز ماندگاری را رقم بزنیم.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فصل دیگری از مردم سالاری را رقم می‌زند، انتخابات مجلس مسیر حرکت کشور را در چهار سال آینده مشخص می‌کند، با لطف حضور پرشور مردم می‌توان مجلسی از نخبگان و کارشناسانی داشت که چاره مشکلات کشور را پیدا کنند، فسادستیز باشند، به ظرفیت‌های داخلی باور داشته باشند، مردمی باشند و به معنای واقعی کلمه «وکیل ملت» باشند.

به امید سال‌هایی که پیشرفت کشور شتاب بگیرد و دردهای مردم به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت آرام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار