مدیرعامل سازمان آرامستان ها شهرداری کرمانشاه با اشاره به وجود 76 هکتار آرامستان در کرمانشاه گفت: در حال حاضر پیگیر تملک 100 هکتار اراضی دیگر برای توسعه آرامستان بهشت زهرا(س) هستیم.
کد خبر: ۸۲۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 17 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حجت الاسلام احمد شیرین سخن ، با اشاره به وجود دو آرامستان در شهر کرمانشاه، گفت: در حال حاضر دو آرمستان «باغ فردوس» به مساحت 46 هکتار و آرامستان «بهشت زهرا (س)» به مساحت 30 هکتار در شهر کرمانشاه وجود دارد.

وی با اشاره به قدیمی بودن آرامستان باغ فردوس، گفت: عملا این آرامستان اشباع شده و در حال حاضر دفن در این آرامستان ممنوع بوده و پیش فروش و فروش قبر درآن صورت نمی‌گیرد.

شیرین سخن با اشاره به راه اندازی آرامستان جدید بهشت زهرا (س) از سال 1385 در کرمانشاه، گفت: این آرامستان 30 هکتار بوده و هم اکنون حدود نیمی از آن قطعه بندی شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان آرامستان‌ها شهرداری کرمانشاه از سال 1385 تاکنون حدود 5500 میت در این آرامستان دفن شده است.

وی با بیان اینکه توسعه این آرامستان در دستور کار قرار دارد، گفت: در نظرداریم اراضی واقع در ضلع جنوبی و جنوب شرقی این آرامستان را تا مساحتی حدود 100 هکتار تملک و از آن به عنوان اراضی طرح توسعه آرامستان استفاده کنیم.

وی با اشاره به تجهیز این آرامستان گفت: قطعه بندی و جدول گذاری قطعات، اجرای معابر و فضای سبز قطعات، اجرای سیستم آبرسانی قطعات، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و قطره ای در محوطه، اجرای سیستم برق رسانی و روشنایی در محوطه، ساخت مخزن آب بتنی با گنجایش 300 متر مکعب، ساخت و راه اندازی واحدهای اداری، نگهبانی و کارگری، ساخت سرویس های بهداشتی و نصب تانکر و آبسردکن جهت رفاه حال شهروندان و زائرین آرامستان صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کرمانشاه با اشاره به تحویل روزانه 17 میت در آرامستان کرمانشاه، گفت: از این تعداد بعد از انجام غسل آنها، 60 درصد در آرامستان بهشت زهرا (س) دفن شده و مابقی به خارج از سازمان منتقل شده و در سایر آرامستان ها در نقاط مختلف استان دفن می‌شوند.

وی در خصوص قیمت قبر در آرامستان بهشت زهرا (س) گفت: قیمت قبر طبق دفترچه عوارض اعلام شده و برای قبور یک تا سه طبقه و برحسب درجه بندی آنها متفاوت است

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار