رئیس بسیج اساتید استان کرمانشاه گفت: درگام دوم انقلاب باید با انتخاب افراد اصلح، مجلسی داشته باشیم که عصاره فضائل ملت باشد.
کد خبر: ۸۲۳۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 17 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،نامدار یوسفوند ، بااشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند، اظهار کرد: نظام اسلامی ایران یک نظام مردم سالاری دینی است و انتخابات نیز یکی از بارزترین وجوه برای ترسیم مردم سالار بودن این نظام است.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: همه ما تکیلف داریم که در انتخابات شرکت کنیم تا افراد اصلح برای قانونگذاری در مجلس انتخاب شوند و از سوی دیگر این حق ما است که در تعیین سرنوشت کشور دخیل باشیم.

رئیس بسیج اساتید کرمانشاه حضور گسترده در انتخابات را امری شایسته برای ملت دانست و اضافه کرد: وقتی ملتی با مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رای حاضر می شود و آگاهانه انتخاب می‌کند، بسیاری از مشکلات کشور نیز حل می‌شود.

وی بااشاره به پیامدهای مثبت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، اعلام کرد: بالا بودن میزان مشارکت مردم در هر انتخاباتی، یک بار مثبت برای آن کشور به همراه دارد و آن کشور را در برابر دشمنان آسیب ناپذیر می‌کند و اعتبار سیاسی و بین المللی‌اش را بالا می‌برد، بگونه‌ای که در زمان مذاکرات و گفت و گو های بین المللی هر کشوری که پشتوانه مردمی قوی تری داشته باشد، می‌تواند موفق‌تر عمل کند.

یوسفوند در ادامه با تاکید براینکه مجلس باید عصاره فضائل یک ملت باشد، عنوان کرد: برای اینکه این هدف تحقق پیدا کند، باید افراد اصلح را با شناخت درست انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: شناخت درست کاندیداهای اصلح می‌تواند از راه‌های مختلف انجام گیرد که یکی از آنها معرفی، مطالعه رزومه، صداقت و حتی نحوه تبلیغاتی است که خود کاندیداها دارند.

رئیس بسیج اساتید کرمانشاه یادآورشد: اگر زمانی برای شناخت فرد اصلح به نتیجه‌ای نرسیدیم، می‌توانیم از افراد مرجع و نخبگان که دارای شناخت نسبت به کاندیداها هستند، کمک و مشورت بگیریم.

وی تاکید کرد: متاسفانه گاها دیده می‌شود که در زمان انتخابات فلان بازیگر، هنرپیشه، ورزشکار و... از کاندیداهایی حمایت می‌کنند و از مردم می‌خواهند که به آنها رای بدهند، درحالیکه این شاخصه دموکراسی غربی است و ممکن است آن فرد صلاحیت و شایستگی انتخاب شدن را نداشته باشد.

یوسفوند در ادامه با انتقاد از تبلیغات پرهزینه برخی از کاندیداها، افزود: کسانی که هزینه‌های هنگفتی می‌کنند که پیروز میدان رقابت باشند، باید بدانند که دیگر دوره این نوع از تبلیغات گذشته و مردم کسانی را انتخاب می‌کنند که شرایط آنها را در این وضعیت اقتصادی بهتر درک کرده و با هزینه‌های خیلی کم، طرح و برنامه‌های خود را اعلام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به آسیب‌های انتخاب قومی و قیبله‌ای در استانی مانند کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این مشکل گاها باعث می‌شود تا افراد شایسته‌ای برای مجلس انتخاب نشوند و این نوع نگاه شکل گیری مجلس ضعیفی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس بسیج اساتید کرمانشاه در ادامه به نقش نخبگان در انتخابات هم اشاره کرد و افزود: نخبگان باید کمک کنند تا در اولین انتخابات چهل ساله دوم انقلاب، انتخاباتی در تراز انقلاب اسلامی و مبتنی بر مردم سالاری دینی و مطابق با ارکان و موازین آن شکل گیرد.

وی اظهار کرد: جهت صیانت از مردم سالاری دینی و برای دستیابی به انتخاباتی در خور چهله دوم انقلاب اسلامی، نخبگان انقلابی باید مرجع افکار عمومی جهت انتخاب اصلح باشند و باید تلاش کرد که این مرجعیت که در دهه پیش به سمت و سوی‌های دیگری میل کرده را به دست آورد و از قابلیت‌های آن صیانت کرد، در این صورت است که مجلسی شکل می‌گیرد که عصاره فضائل ملت است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار