معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: : امروز باید هر کسی که می‌گوید سردار سلیمانی هستم مثل سردار خادم مردم باشد و در خدمتگزاری به مردم کوتاهی نکند.
کد خبر: ۸۲۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 16 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،سعید عمرانی امروز یکشنبه در اولین یادواره شهدای حقوقدان بسیجی که در مجتمع بعثت برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: از صدر اسلام تا کنون شهدای بسیاری تقدیم شده است و می‌توان گفت شهدا سیر تحولی دارند، اوایل انقلاب شهدای انقلاب، امروز شهدای مدافع حرم و در آینده باید برای شهدای جهانی آماده باشیم.

معاون قضائی دادستان کل کشور افزود: شهادت یک مقام است و شهدا کسانی هستند که به تکامل رسیده‌اند و توسط خداوند گلچین شده‌اند.

وی با بیان اینکه هیچکس با عقل به مقام شهادت نمی‌رسد، گفت: شهدا یک دوره عرفان را طی می‌کنند و این در حالیست که یک انسان عادی ۷۰ تا ۸۰ سال طول می‌کشد که این دوره را طی کند.

عمرانی بر ولایت پذیری تاکید کرد و بیان داشت: ولایت با عبادت فرق دارد، عبادت را می‌توان قضا کرد اما ولایت به صدم ثانیه است و قضا ندارد و کسانی به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند که به اطاعت بی چون و چرا از ولایت رسیده باشند.

معاون قضائی دادستان کل کشور ادامه داد: عدالت طلبی و شهادت نصیب کسانی می‌شود که لیاقت داشته باشند. سردار سلیمانی ۴۰ سال است که شهید شده نه چهل روز پیش، او باغبانی بود که‌تمام عمرش را گل در دل‌های مردم کاشت و این گلستانی که در جهان پس از شهادت ایشان تشکیل شد به واسطه آن خدمات شایسته است.

این مسئول با اشاره به اینکه حاج قاسم هزاران بار جانش را فدای مردم کرد، بیان داشت: مهمترین ویژگی اعمال صالح، اخلاص است و کسی که خالص و برای خدا باشد، محبتش در دل مردم فراگیر می‌شود.

وی گفت: امام خمینی (ره) میوه شجره ائمه اطهار و امیرالمومنین (ع) بود، رهبر معظم انقلاب میوه شجره امام خمینی (ره) و سردار سلیمانی نیز میوه شجره طیبه ای است که پایه گذار آنها امام و رهبر بوده اند.

عمرانی خاطرنشان کرد: بین دولت _به معنی هر سه قوه_ و ملت نباید فاصله باشد و همه کنار هم می‌توانیم جامعه‌ای سالم را بسازیم.

معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: حاج قاسم محصول تربیت «رب» است و می‌بینید که حاج قاسم با دل‌های مردم چه کار کرد که هر کس با هر عقیده‌ای در تشییع وی شرکت کرد.

این مسئول ادامه داد: اگر بخواهیم حر باشیم باید "یاحسین" بگوییم و اگر بخواهیم سردار سلیمانی باشیم باید با ولایت باشیم.

عمرانی تصریح کرد: امروز باید هر کسی که می‌گوید سردار سلیمانی هستم مثل سردار خادم مردم باشد و در خدمتگزاری به مردم کوتاهی نکند.

وی خاطرنشان کرد: امروز که با جنگ اقتصادی و مشکلات رونق تولید مواجه هستیم باید سراغ بنگاه‌ها و مراکز تولیدی برویم و برای حل و فصل مشکلات آنها دست به دست هم بدهیم.

معاون قضائی دادستان کل کشور عنوان کرد: اگر چرخه مراکز تولیدی بچرخد مشکلات حل و فصل خواهد شد و بسیج حقوقدانان باید در این راستا ورود پیدا کند و برنامه‌ریزی های جدی داشته باشد.

گفتنی است در این مراسم از خانواده‌های پنج شهید حقوقدان استان از جمله شهید آیت الله حاج شیخ بها الدین محمدی عراقی، شهید حجت الاسلام ذبیح الله کرمی، شهید حاج حسین علیخانی، شهید سلیم قنبری و شهید غلامرضا گل آور، تجلیل و از تمبر این شهدا رونمایی شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار