دبیر هیأت بوکس استان کرمانشاه گفت: کسب مجوز فعالیت بانوان در رشته بوکس تنها در حد حدس و گمان است و هنوز هیچگونه ابلاغ و دستورالعمل رسمی در این خصوص به هیأت بوکس استان‌ها ارسال نشده است.
کد خبر: ۸۲۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 16 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،خدر ولدی  اظهار داشت: هیچگونه نامه‌نگاری مکتوبی مبنی بر اجازه فعالیت بوکس بانوان در کشور صادر نشده است و فعالیت این رشته ورزشی در بخش بانوان کمافی سابق ممنوع بوده و هیأت بوکس استان کرمانشاه نیز هیچ مسؤولیتی را در هیچ شرایطی برعهده نگرفته و تبعات آن برعهده متخلفان است.

وی ادامه داد: صحبت‌های رسانه‌ای ریاست فدراسیون بوکس کشور مبنی بر اخذ مجوز فعالیت بانوان در این رشته ورزشی در آینده نزدیک سبب شده که برخی سودجودیان در فضای مجازی شروع به تبلیغ برای باشگاه‌های ورزشی بوکس کرده و حتی شاگردانی را نیز جذب کنند، اما باید به اطلاع تمامی ورزشکاران و خانواده‌های آن‌ها برسانیم که تمامی مسؤولیت این باشگاه‌های ورزشی برعهده متخلفان بوده و در صورت بروز حادثه هیچگونه حمایتی از طرف هیچ نهادی صورت نخواهد گرفت.

دبیر هیأت بوکس استان کرمانشاه با تشریح اقدامات این هیأت در بخش بانوان در صورت اعطای مجوز، گفت: در صورتی که این رشته ورزشی مجوز فعالیت خود را در بخش بانوان کسب کند همانند سایر رشته‌های ورزشی قانونی به صورت مستقل و در باشگاه‌های بانوان و زیرنظر مربیان و داوران خانم فعالیت خود را دنبال خواهد کرد بر همین اساس فعالیت بوکسرهای بانو زیر نظر مربیان آقا در زمان فعلی و حتی در آینده نیز غیرقانونی خواهد بود.

وی یادآور شد: تمامی اخبار منتشر شده در خصوص فعالیت بوکس بانوان در حد حدس و گمان در فضای مجازی است و هنوز هیچگونه ابلاغ و دستورالعمل رسمی در این خصوص به هیأت بوکس استان‌ها ارسال نشده است و تا زمان ابلاغ رسمی این مجوز از طرف فدراسیون و وزارت کشور این فعالیت نیز یک فعالیت غیرقانونی و تخلف قلمداد می‌شود.

مدیریت بازرسی اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در این خصوص، خاطرنشان کرد:‌ در صورت گزارش مبنی بر فعالیت باشگاه‌های بوکس بانوان در استان کرمانشاه با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

حمید محمدی یادآور شد: خانواده‌ها بدانند که فرزندان آن‌ها سرمایه‌های زندگی آن‌ها هستند و نباید اجازه فعالیت در فضاهای غیرمجوز و ممنوعه به آن‌ها بدهند، چرا که در صورت ابلاغ مجوز فعالیت بوکس بانوان؛ فعالیت ورزشکاران بانوان زیرنظر مربیان آقا و یا به صورت مختلط کاملا تخلف بوده و عواقب بسیار وخیمی را برای آن‌ها در پی خواهد داشت.

وی با درخواست از مردم و رسانه، خاطرنشان کرد: از تمامی مردم جامع می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف سریعا اطلاع‌رسانی لازم را به اداره‌کل ورزش وجوانان استان انجام دهند تا از طریق نهادهای حقوقی از ادامه فعالیت آن‌ها و بروز حادثه جلوگیری شود.

آنچه که به صورت واضح و مبرهن از صحبت‌های مسؤولان اداره‌کل ورزش و جوانان استان و هیأت بوکس استان مشهود است عدم مجوز فعالیت بوکس بانوان در شرایط فعلی و عدم مجوز باشگاه‌های مختلف حتی در آینده است، اما به راستی چرا با این باشگاه‌های ورزشی متخلف قبل از بروز حادثه به صورت صریح و قاطع برخورد نمی‌شود؟.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار