دوره سوم و چهارم انتخابات مجلس در کرمانشاه با افزایش حضور و مشارکت مردم نسبت به دوره‌های گذشته همراه است و در دوره چهارم این انتخابات برای اولین بار یک زن به عنوان یکی از هشت نماینده استان راهی مجلس می‌شود.
کد خبر: ۸۲۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 16 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،19 فروردین ماه 1367، کرمانشاهیان همراه مردم ایران آماده می‌شوند تا پای صندوق های رای رفته و برای سومین بار نمایندگان خود را در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند.

روند مشارکت و حضور مردم باز هم در این دوره بالاتر می رود و 425 هزار کرمانشاهی پای صندوق های رای حاضر می‌شوند. حضوری که در نهایت مشارکت 52.14 درصدی را در این دوره انتخابات رقم می زند.

در این دوره انتخابات مردم حوزه انتخابیه کرمانشاه بازهم به نمایندگان قبلی خود اعتماد کرده و سیدجلیل سید زاده و ارسلان صفایی پور را برای سومین بار و محمد اشرفی اصفهانی را برای دومین بار به عنوان نمایندگان خود راهی مجلس می‌کنند.

در حوزه انتخابیه پاوه و جوانرود هم این بار این علی محمد باباخاص است که بیشترین آرا و اعتماد مردم اورامانات را جلب کرده و به عنوان نماینده آنها راهی مجلس می‌شود.

مردم اسلام آبادغرب هم که در دو دوره گذشته «لطیف صفری» را به عنوان نماینده به مجلس فرستادند، در این دوره رای خود را به نعمت الله اسدی داده و او را راهی مجلس می‌کنند.

در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی هم علیرضا رستمی در این دوره بیشترین آرای مردم را به دست آورده و راهی مجلس می‌شود.

مردم کنگاور، صحنه و هرسین هم در این دوره رای خود را به وحید احمدی داده و او را به عنوان نماینده خود به خانه ملت می‌فرستند

و در نهایت مردم قصرشرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب هم در این دوره به محمدحسن جهانگیری اعتماد کرده و او به عنوان نماینده خود راهی مجلس می‌کنند.

دوره چهارم انتخابات مجلس

21 فروردین ماه 1371 است، حالا با پایان گرفتن جنگ تحمیلی انتخابات مجلس شورای اسلامی رنگ و بوی دیگری دارد و مردم نسبت به دوره های گذشته حضور پرشورتری در چهارمین دوره انتخابات مجلس دارند.

591 هزار کرمانشاهی در این دوره پای صندوق می‌روند و مشارکت 63.21 درصدی را رقم می زنند که نسبت به سه دوره گذشته رشد چشمگیری داشته و نسبت به دوره اول انتخابات با مشارکت 37.8 درصدی حدودا دو برابر شده است

125 کاندیدا در این دوره برای تصاحب هشت کُرسی مجلس با هم رقابت می کنند که با شمارش آرا اسماعیل ططری، سید آیت الله موسوی وزمله و اختر درخشنده به عنوان نمایندگان مردم حوزه انتخابیه کرمانشاه راهی مجلس می‌شوند

این اولین بار است که مردم کرمانشاه بعد از انقلاب اسلامی یک زن را به عنوان نماینده خود در مجلس انتخاب می‌کنند.

از حوزه انتخابیه پاوه و جوانرود هم این بار این سید فتح اله حسینی است که حائز اکثریت آرا شده و به خانه ملت راه می یابد.

شمارش آراء حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب هم نشان می دهد مردم به امان نریمانی به عنوان نماینده خود رای اعتماد داده‌اند.

از حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی هم این براتعلی محمدی فر است که با کسب اکثریت آرا نماینده مردم این شهرستان می‌شود.

مردم کنگاور، صحنه و هرسین هم این بار حسن سلیمانی را به عنوان نماینده خود در خانه ملت انتخاب می کنند.

و در نهایت مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب هم در این دوره علی میر کرمی را بعنوان نماینده خود به مجلس چهارم می‌فرستند.

این گزارش ادامه دارد...

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار