ماده مخدر "گُل" حالا مدتی است جای خود را میان انواع مواد مخدر در کشور باز کرده، ماده‌ای که گفته می‌شود هفت برابر شیشه توهم‌زا است!
کد خبر: ۸۲۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 15 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،خطرات "گُل" در حالی است که بسیاری مصرف کنندگان از مضرات آن بی اطلاع بوده و با توجه به استخراج این ماده مخدر از گیاه شاهدانه، آن را گیاهی و بی‌ضرر می دانند.

در کنار خطرات این ماده مخدر، آنچه بیش از همه نگران کننده است، ترویج مصرف این ماده مخدر در میان زنان است. شایعاتی از قبیل لاغری، فعال شدن مغز و بی خوابی شب امتحان و در عین حال بی ضرر بودن ماده مخدر "گُل" موجب شده تا مصرف این ماده مخدر در میان زنان روند افزایشی داشته باشد و آنطور که رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه می‌گوید این نگاه مثبت و غیرواقعی موجب افزایش مصرف ماده گُل شده و می‌شود.

سرهنگ علیرضا دلیری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اعتیادآوری شدید ماده مخدر "گل" گفت: متاسفانه با توجه به استخراج ماده "گُل" از گیاه شاهدانه، عمدتا دید مثبت و غلطی نسبت به این ماده مخدر وجود دارد.

وی افزود: بسیاری مصرف کنندگان "گل" را طبیعی و بی ضرر دانسته و از مضرات آن آگاه نیستند و به تصور فعال شدن مغز و بی خوابی در شب امتحان آن را مصرف می‌کنند.

دلیری به ترویج این ماده مخدر در میان زنان اشاره کرد وافزود: متاسفانه شایعاتی از جمله اینکه مصرف "گُل" می تواند افراد را لاغر کند موجب شده تا برخی زنان به مصرف این ماده مخدر متمایل شوند.

وی افزود: این شایعات و حرف های غیرعلمی در حالی است که ثابت شده مصرف "گُل" هفت برابر شیشه توهم زا است و مصرف آن می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای افراد داشته باشد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: توهم یعنی خارج شدن از حالت عادی و به حالت دیگر درآمدن که معمولا با خنده های بلند و قهقه زدن و... همراه است و همه این موارد در اثر مصرف گُل به وجود آمده و بعضا افراد در حالت توهم ناشی از مصرف گُل به اقدامات غیرعقلانی دست زده که در برخی موارد منجر به جنایت می‌شود.

دلیری تصریح کرد: در همین راستا به جوانان توصیه می شود فریب تبلیغات کاذب در خصوص مصرف این ماده مخدر را نخوردند و بدانند مصرف "گُل" به شدت اعتیاد آور بوده و می‌تواند زندگی و جوانی آنان را به باد دهد.

وی با اشاره به افزایش مصرف این ماده مخدر در سطح جامعه گفت: آمار دقیقی در زمینه میزان مصرف این ماده مخدر و یا تعداد مصرف کنندگان آن وجود ندارد، اما افزایش کشفیات این ماده مخدر در سالهای اخیر نشان می‌دهد مصرف آن روبه افزایش است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از کشف 126 کیلوگرم "گُل" در استان در 10 ماهه امسال خبر داد وافزود: خوشبختانه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار