رئیس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کرمانشاه بااشاره به برنامه ریزی‌‎ها برای توسعه ورزش زورخانه‌ای در کرمانشاه، گفت: بدنبال رونق دوباره ورزش زورخانه‌ای در استان هستیم.
کد خبر: ۸۲۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 15 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،سالار احمدزاده ، زورخانه کهن، علمدار و بیژن را از قدیمی ترین زورخانه‌های استان برشمرد و اظهارکرد: طی صد سال گذشته در هرکدام از این زورخانه‌ها پهلوانان بزرگی رشد و تربیت شدند که یاد و خاطره آنها برای مردم کرمانشاه افتخار است.

وی بااشاره به قدمت این زورخانه‌ها، گفت: باتوجه به دیرینگی این زورخانه‌ها، هرچندسال یک بار برنامه مرمت و نوسازی آنها را در دستور کار داریم.

رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای کرمانشاه به اهمیت زورخانه‌های قدیمی شهر هم اشاره کرد و افزود: تاکنون زورخانه کهن(سنگ تراش‌ها) به ثبت ملی رسیده و درتلاشیم تا زورخانه‌های قدیمی دیگر را نیز به سمت ملی شدن ببریم.

وی در ادامه باشاره به فعالیت بیش از 20 زورخانه در سطح استان، عنوان کرد: تا چند دهه پیش به واسطه رونق فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای، تعداد زورخانه‌های استان هم بسیار بالا بود، اما طی چند دهه اخیر این رشته در کرمانشاه دچار رکود شده و تعداد زورخانه‌ها هم کم شدند.

احمدزاده از برنامه ریزی برای افزایش تعداد زورخانه‌های کرمانشاه هم خبرداد و گفت: هرچند در حال حاضر تعدادی زورخانه در دست احداث داریم، اما برای اینکه بتوانیم بار دیگر فرهنگ رزش زورخانه‌ای را در کرمانشاه به رونق گذشته‌اش برسانیم، در تلاشیم تا این رشته را به پارک‌ها، حسینیه‌ها و مساجد شهر هم بکشانیم.

وی بابیان اینکه راه اندازی این رشته پس از پارک کوهستان در پارک شیرین هم در دستورکار قرار گرفته،، عنوان کرد: همچنین این رشته را در یکی از حسینیه‌های شهر و مسجد النبی(ص) تاق بستان هم راه اندازی کرده‌ایم.

رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای کرمانشاه یادآورشد: تلاش می کنیم تا با این برنامه ریزی‌ها بتوانیم جایگاه ورزش زورخانه‌ای را در کرمانشاه به چند دهه قبل برسانیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار