دادستان کرمانشاه از تشکیل کارگروه رصد فضای مجازی و پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادسرای کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۲۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 15 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازروابط عمومی دادسرای استان،محمدحسین صادقی به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت انتخابات پرداخت و اظهار کرد: برگزاری پرشور، مشارکت حداکثری و حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی، تضمین‌کننده امنیت واقتدار کشور خواهد بود زیرا دشمنان از پشتوانه مردمی و سرمایه اجتماعی نظام بیش از بازدارندگی توان دفاعی آن هراس دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادسرای استان کرمانشاه، صادقی در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه رصد فضای مجازی در زمینه انتخابات، از پایش لحظه به لحظه فعالیت های کاندیداها در این حوزه خبر داد و گفت: رصد فعالیت‌های مرتبط با انتخابات در فضای مجازی از اولویت‌های این کارگروه است.

وی اعلام کرد: مردم و هواداران نامزدها در کنار دستگاه های نظارتی در صورت مشاهده مصادیق تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی مراتب را همراه با مستندات به هیات اجرایی، هیات نظارت یا با پیغامگیر صوتی دادسرا اعلام نمایند و قطعا بدون مسامحه و برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

دادستان کرمانشاه یکی از آسیب های فضای مجازی در ایام تبلیغات را هتک حرمت، تخریب رقبا و بازنشر موضوعات بی پایه و اساس علیه اشخاص برشمرد و توصیه کرد: مشی دینی و آموزه های تربیتی ما اقتضایی جز رعایت اخلاق اسلامی و تقوای سیاسی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به تصویب قانون نظارت بر تامین مالی فعالیت های تبلیغی در انتخابات مجلس تاکید کرد: مطابق این قانون نامزدها و احزاب و گروه های سیاسی حق ندارند هیچگونه کمک مالی مستقیم یا غیر مستقیم از اشخاصی که دارای تابعیت غیرایرانی داشته، اشخاصی که به یکی از جرائم اقتصادی محکومیت قضایی دارند و نیز اشخاص حقوقی غیر از احزاب سیاسی دریافت کنند.

صادقی همچنین از تعیین سقف هزینه ها متناسب با جمعیت و تعداد واجدین شرایط رای برای نامزدها در این قانون خبر داد و افزود: ضرورت دارد همه داوطلبان این قانون را به دقت مطالعه کرده و به الزامات آن توجه داشته باشند.

وی با توجه به لازم‌الاجرا بودن ماده ۷ قانون فوق الذکر، گفت: داوطلبان موظفند حسابی را جهت واریز، برداشت و هرگونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه‌های انتخاباتی، نزد یکی از بانک‌های دارای مجوز از بانک مرکزی، تعیین یا افتتاح و هنگام ثبت نام و یا درخواست مجوز توسط احزاب، شماره و مشخصات آن و گواهی بانک مربوطه را در این‌خصوص ارائه دهند.

دادستان کرمانشاه در پایان اعلام کرد: همه مردم و بویژه مسئولین و کارگزاران نظام بایستی برای برگزاری انتخاباتی پرشور در یک فضای سالم رقابتی و با زمینه سازی مشارکت حداکثری تلاش کنند و برای یافتن و شناسایی افراد اصلح و معرفی آن به دیگران اهتمام نماییم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار