نایب رئیس هیات کشتی کرمانشاه کمبود مربی رشته کشتی کلاسیک بانوان را یکی از مهمترین موانع توسعه این رشته در استان اعلام کرد.
کد خبر: ۸۲۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 15 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فهیمه امیریان، بابیان اینکه کشتی کلاسیک بانوان در استان تاکنون تنها در سه شهرستان کرمانشاه، صحنه و کنگاور راه‌اندازی شده، اظهار کرد: متاسفانه مشکل کمبود مربی در کشتی بانوان کرمانشاه باعث شده تا علیرغم وجود زیرساخت‌های مناسبی که داریم، نتوانیم این رشته را در همه شهرستان‌ها راه اندازی کنیم.

نایب رئیس هیات کشتی کرمانشاه اضافه کرد: در حال حاضر 10 مربی دارای کارت کشتی بانوان در استان داریم که از این تعداد هم تنها شش مربی فعال هستند و فقط می ‌توانند کرمانشاه، صحنه و کنگاور را پوشش دهند.

وی بابیان اینکه در یک سال گذشته فدراسیون هیچ کلاس مربیگری رشته کشتی کلاسیک و آلیش را برای بانوان برگزار نکرده، تصریح کرد: همچنین به واسطه سخت‌گیری فدراسیون کلاس‌های مربیگری کشتی بانوان تنها در تهران برگزار می‌شود و شهرستان‌ها نمی‌توانند برگزارکننده این کلاس‌ها باشند که این شرایط باعث می‌شود برخی از بانوان ما نتوانند برای شرکت در این کلاس‌ها و گرفتن کارت مربیگری چند روزی را در تهران سپری کنند.

امیریان در ادامه به برگزاری رقابت‌های کشتی کلاسیک بانوان قهرمانی استان طی روزهای گذشته(23 بهمن) اشاره کرد و گفت: این رقابت‌ها با حضور بیش از 30 کشتی گیر در قالب سه تیم از کرمانشاه و صحنه برگزار شد.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه این سومین دوره برگزاری رقابت‌های کشتی کلاسیک بانوان در استان بود، سطح کیفی رقابت‌ها به نسبت گذشته بسیار بالا رفته است.

نایب رئیس هیات کشتی استان موفقیت بانوان آلیش کار ایرانی در رقابت‌های جهانی که اخیر برگزار شد را باعث گرایش بیشتر بانوان کرمانشاهی به سمت کشتی دانست و گفت: این موفقیت انگیزه زیادی را نیز بین بانوان کشتی گیر کرمانشاهی بوجود آورده تا قوی تر و بهتر عمل کنند.

وی با بیان اینکه تعداد علاقمندان به کشتی آلیش به نسبت کشتی کلاسیک در کرمانشاه افزایش پیدا کرده، یادآورشد: باتوجه به اینکه بانوان ایرانی هنوز نمی‌توانند در رقابت‌های کشتی کلاسیک حضور پیدا کنند، برای همین انگیزه کشتی گیرانی که در این رشته کار می‌کنند، کم شده و حتی ریزش قهرمانان را در این رشته در استان داشته‌ایم.

امیریان اضافه کرد: تلاش کرده‌ایم تا بتوانیم برای قهرمانانی که از این رشته کناره گیری کرده‌اند، با استعدادیابی‌ جایگزین داشته‌ باشیم و تاحدودی هم موفق بوده‌ایم، اما در مجموع مسئولین فدراسیون باید برای این مسئله چاره اندیشی کنند.

درحال حاضر 80 بانوی کرمانشاه در رشته کشتی کلاسیک فعال هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار