رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه از مردم خواست تخلفات انتخاباتی را با ارائه مستندات به هیأت‌های بازرسی اطلاع دهند و گفت: حفاظت از رای مردم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار مهم است.
کد خبر: ۸۲۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ 13 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،حجت‌الاسلام محسن مفید، اظهار داشت: «حق الناس» برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار مهم و در اولویت است.

وی از رای مردم به‌ عنوان حق الناس یاد کرد و گفت: این یک امانت است که برعهده مسؤولان قرار داده شده به همین دلیل است در کنار عوامل اجرایی برای رعایت این حق عوامل نظارت را پیش‌بینی می‌کنند و در کنار آموزش عوامل اجرایی، جریاناتی برای محافظت از این امانت که رای مردم است، شکل می‌گیرد.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه افزود: برای اینکه مردم در این راستا دست‌اندرکار باشند تمامی فرایند امر انتخابات چه در حوزه اجرایی چه در حوزه نظارت برعهده خود مردم است یعنی به عبارتی هیأت اجرایی که شکل می‌گیرد معتمدان مردمی هستند که در کنار عوامل حاکمیتی عمده وظایف اداره و اجرا امر انتخابات را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه این معتمدان هم مجریند هم ناظرند، تصریح کرد: تمامی این موارد برای حفظ امانت و حق الناس مردم است.

مفید با اشاره به آغاز زمان تبلیغات نامزدها، تصریح کرد: کسانی که وارد صحنه انتخابات می‌شوند علی‌القاعده نیاز به یک سری رای‌زنی و جریانات سیاسی دارند که یک تمهیداتی لازم است این افراد قبل از شروع و زمان تبلیغات انتخاباتی داشته باشند تا آمادگی لازم را برای ورود به کار انتخاباتی داشته باشند.

وی ادامه داد: فصول 6، هفت، هشت و 9 قانون انتخابات به صورت مفصل در این زمینه توضیحاتی داده است، اگر تخلفاتی اتفاق بیافتد و به دست عوامل اجرایی و نظارتی برسد، طبق قانون مجازند ورود پیدا کنند و در خصوص تخلف اتفاق افتاد تصمیم بگیرند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان کرمانشاه به پیش‌بینی شعباتی از جمله ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در مراکز حوزه انتخابیه اشاره و بیان کرد: هیأت‌های بازرسی در شهرستان‌ها مستقر هستند، اگر مردم مواردی از تخلف را دیدند، حتما با مستندات آن را ارائه دهند تا برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

وی از نامزدهای انتخاباتی خواست با تبلیغات خود برای مردم مزاحمت‌های را ایجاد نکنند و افزود: این نامزد قصد دارد به عنوان نماینده و وکیل مردم به عنوان قانونگذار وارد مجلس شوند، لذا ضرورت دارد خود در وهله نخست مطیع قانون باشد.

مفید بر سالم بودن فضای رقابتی انتخابات تاکید کرد و گفت: مهلت فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه اول اسفندماه (24 ساعت قبل از شروع اخذ رأی) به پایان می‌رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار