رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: از اولین ساعات روز ۲۴ بهمن تبلیغات نامزد های انتخاباتی یازدهمین دروه مجلس شورای اسلامی به مدت ۷ روز آغاز می شود.
کد خبر: ۸۲۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 12 February 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه با توجه به اعلام ليست نهايي داوطلبين انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي محمد الهی تبار رئیس ستاد انتخابات در استان امروز در نشست خبری که در سالن جلسات معاونت سياسي استانداری کرمانشاه برگزار شد، ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در مراسم اظهار کرد: اصحاب رسانه از روزهای اولیه فرآیند انتخابات همراهی کردند و جای تقدیر دارد.

وی افزود:۴۱۲ نفر در شش حوزه انتخابیه استان ثبت نام که به تفکیک ۳۷۰ نفر آقا و ۴۲نفر خانم بودند و در ادامه ۲۹ نفر انصراف و صلاحیت ۳۹۲ نفر توسط هیئت های اجرایی مورد بررسی و صلاحیت ۸۷درصد از داوطلبان مورد تایید هیئت های اجرایی قرار گرفت در این بین ۳۷ نفر انصراف دادند و ۱۰ نفر از کسانی که رد صلاحیت شدند اعتراض نکردند و و هیئت نظارت صلاحیت ۳۶۸ نفر را مورد برسی قرار دادند و ۹۱ نفر تایید صلاحیت شدند و قبل از بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان کسانی که توسط هئیت های نظارتی رد شدند فرصت اعتراض داشتند،در کل ۳۶۷ پرونده در هئیت مرکزی نظارت و شورای نگهبان و شورای نگهبان مورد برسی قرار گرفت. از این افراد صلاحیت ۴ نفر توسط شورای نگهبان رد شد که ۲ نفر از سنقر،۱نفر قصرشیرین و ۱نفر از ارومانات بودند.

الهی تبار با تاکید بر اینکه صلاحیت ۱۵۸ نفر که شامل ۴۳درصد از داوطلبین است توسط شورای نگهبان تاییدو با انصراف یک نفر دیگر این تعداد به ۱۵۸ نفر رسید،تصریح کرد: به ازای هر کرسی مجلس ۲۰ نفر در استان با یکدبگر در رقابت هستند، داوطلبین مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۷۱نفر،قصرشیرین و سرپل ذهاب ۱۴نفر،گنگاور،صحنه و هرسین ۱۹ نفر، سنقر و کلیایی۱۹ نفر،پاوه،جوانرود،روانسر و ثلاث باباجانی۱۴ نفر و حوزه اسلام آباد و دالاهو ۲۰ نفر هستند که در ۱۵۸۵ شعبه اخذ رای این انتخابات برگزار خواهد شد که از این شعب، یک شعبه به اقلیت های مذهبی اختصاص دارد که در کرمانشاه مستقر است.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت:میانگین مشارکت در انتخابات در استان ۶۰ درصد است، متولدین ۱۳۸۰/۱۲/۲ قبل از آن می توانند در انتخابات شرکت کنند، واجدین شرکت در انتخابات در استان ۲۱۵۴۶۴۱۳نفر و از این تعداد ۵۸۲۷۰ رای اولیه هستند.

وی بیان کرد: برابر با برنامه زمانبندی انتخابات شورای نگهبان باید لیست نهایی را به وزارت کشور اعلام می کردو امروز فرمانداران لیست نهایی تایید شده را از مراجع قانونی آگهی خواهند کرد.

وی افزود: از ساعات اولیه فردا ۲۴ بهمن تبلیغات انتخاباتی آغاز و این تبلیغات به مدت ۷ روز تا ۱ اسفند ادامه خواهد داشت و ۲۴ ساعت قبل از شروع رای گیری به پایان خواهد رسید‌، فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود و همه فرآیند ها از زمان شروع تا پایان در قالب سامانه جامع انتخابات انجام خواهد شد.

 

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه عنوان کرد: احراز هویت رای دهندگان به صورت سیستمی انجام می شود و سیستم احراز هویت در همه شعب موجود است.برای احراز هویت هنگام رای همراه داشتن شناسنامه و داشتن کدملی الزامی است.

الهی تباراز مردم درخواست کرد که رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند زیرا سامانه راس ساعت ۱۲ شب بسته خواهد شد و تصریح کرد:مردم هر اطلاعاتی را پیرامون تخلفات به هیئت های اجرایی و ضابطین قضایی گزارش دهند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه همچنین گفت: در مجموع ۱۳ جبهه از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مستقر در وزارت کشور مجوز دریافت کردند که هر کدام هدفی را برای عملیات‌های سیاسی دنبال می‌کنند از جمله آنها جبهه ائتلاف ایران اسلامی، جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی، جبهه ایستادگی ایران اسلامی، جبهه تحول گرایی ایران، جبهه شورای هماهنگی اصولگرایان قم، جبهه مردمی نیروهای انقلابی و … هستند.

 

وی با بیان اینکه شعار ما در انتخابات این دوره قانونمداری، بی‌طرفی، سلامت، رقابت و مشارکت است تصریح کرد:استفاده از منابع دولتی برای انتخابات ممنوع است،اگر خلاف آنصورت بگیرد آبرخورد خواهیم کرد.

 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار