عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازان کشور ورود سرمایه‌های سرگردان و افزایش تقاضا پایان سال را دو عامل اصلی برای افزایش قیمت خودرو در بازار دانست.
کد خبر: ۸۲۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 12 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بابک کریمخان ، درباره دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار، گفت: قبل از هر چیز باید به این موضوع توجه داشت که افزایش قیمت‌ها مربوط به همه کالاها است و صرفا به خودرو محدود نمی‌شود و در شرایطی که بسیاری از کالاهای سرمایه‌ای افزایش قیمت داشته، طبیعی است قیمت خودرو نیز متناسب با این کالاها بالا برود.

این فعال صنعت خودرو معتقد است، هرچقدر هم جلوی افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان گرفته شود، باز هم مکانیسم‌های تنظیمی بازار، قیمت خودرو را در مقایسه با سایر کالاها متعادل خواهد کرد.

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو و نیرو محرکه استان کرمانشاه وجود پول‌ها سرگردان در جامعه را نیز عامل دیگری برای افزایش قیمت خودرو دانست و عنوان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و نرخ تورم بالایی که داریم، مردم تلاش می‌کنند سرمایه‌های نقد خود را برای حفظ ارزش آن به کالای سرمایه‌ای تبدیل کنند که خودرو هم یکی از این کالاها است.

به گفته کریمخان، هجوم سرمایه‌های مردم به سمت این بازار به افزایش قیمت خودرو دامن می‌زند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر به دلیل نگرانی که درباره افزایش قیمت کالاها در سال آینده وجود دارد که بخشی از این افزایش نیز متاثر از نرخ دستمزد است، بسیاری از مردم خرید کالاهای خود را در ایام پایانی سال انجام می‌دهند.

این فعال صنعت خودرو با بیان اینکه معمولا هر سال در دو ماه پایانی سال افزایش تقاضا برای بسیاری از کالاها را داریم، یادآور شد: افزایش تقاضا در شرایطی که عرضه محدود است، به بالا رفتن قیمت‌ها دامن می‌زند.

کریمخان گفت: مجموع این عوامل باعث بالا رفتن قیمت خودرو طی چند وقت اخیر شده که البته ورود پول‌های سرگردان بیشترین سهم را در افزایش قیمت خودرو داشته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار