فارس رئیس کل دادگستری فارس با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات اسفند و انتخاب کاندیداهای اصلح، ابراز امیدواری کرد که نمایندگانی از فارس و شیراز وارد مجلس شوند که هم در تراز و شان این استان و هم متخلص به طهارت اقتصادی محض، عالم، بصیر باشند و به معنای واقعی مردم ۱۸ قاسم سلیمانی را از این استان راهی مجلس کنند.
کد خبر: ۸۲۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 12 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:حجت الاسلام سید کاظم موسوی صبح چهارشنبه ٢٣ بهمن در آیین تحلیف اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات فارس ضمن قدردانی از حرکت حماسی مردم فارس و شیراز در راهپیمایی ٢٢ بهمن امسال، گفت: مردم ما در نخستین حضور گام دوم انقلاب، به خوبی ظاهر شدند؛ براساس آمارهای اعلامی، درصد حضور مردم شهرستان‌های فارس در مراسم ٢٢ بهمن به بیش از ٤ و ٥ برابر سال‌های قبل رسید.

رئیس کل دادگستری فارس ابراز امیدواری کرد که همه مردم کشور به ویژه فارسی‌های بافرهنگ با حضور خود حماسه جدیدی در انتخابات پیش رو خلق کنند.

موسوی همچنین خواستار فراهم شدن زمینه‌های شناخت بهتر کاندیداها در رسانه‌های استان شد و با تاکید بر پرهیز از القای فضای ناامیدی در انتخابات پیش رو در رسانه‌ها، عنوان کرد: رسانه‌ها اذهان عمومی را به سمت انتخاب شایسته و انتخابی که در پی حل مشکلات کشور است، سوق دهند.

او ادامه داد: امسال، سال رونق تولید بود و توقع داشتیم که مطبوعات فارس بیشتر به این مهم بپردازند و قلم بزنند اما
کمتر به آن پرداخته شد.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه انتقاد صرف کار مطبوعات نباشد بلکه اهالی رسانه راه چاره‌ای هم پیدا کنند، گفت: ضرورت دارد در مقطع فعلی برای حل بسیاری از مسائل ارتباط خوبی بین رسانه‌ها با حوزه و دانشگاه‌ ایجاد شود، چرا که هم حوزه علمیه فارس غنی است و هم دانشگاه شیراز.

موسوی عنوان کرد: اگرچه ظرفیت شبکه‌های غنی و گسترده در تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه وجود دارد اما کمتر از آن استفاده شده است.

او گفت: فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های استارتاپ‌ها، پارک علم و فناوری و ...در استان فارس ایجاد شده که رسانه‌ها باید آنها را ببینند ‌و ظرفیت‌ها را برای ایحاد انگیزه بیشتر انعکاس دهند.

رئیس کل دادگستری فارس در بخش دیگری از سخنان خود به دعاوی خانواده در استان اشاره و خاطرنشان کرد: اگرچه امسال در این حوزه با کاهش ۶.۵ درصدی مواجه بوده‌ایم اما باز هم فارس از استان‌های پرطلاق کشور محسوب می‌شود که نیاز است مطبوعات در این باره نیز ورود کنند.

موسوی با بیان اینکه دادگستری در برنامه تحولی خود نیاز به همراهی مطبوعات دارد، تاکید کرد: توقع است که مطبوعات این موضوع را دنبال کنند و اگر ایراداتی هم وجود دارد به ما منعکس کنند، چون گاهی علنی کردن بسیاری از مشکلات، تاثیر کمتری در حل آنها دارد.

او ادامه داد: اگرچه استان فارس بزرگترین حوزه قضایی کشور را دارد اما تعداد پرونده‌های مطبوعاتی آن انگشت شمار است که خود نشان از سلامت فارس و متولیان مطبوعات آن دارد.

رئیس کل دادگستری فارس خاطرنشان کرد: امسال ۵ پرونده مطبوعاتی در استان تشکیل شده که سه مورد آن تبرئه شده است.

موسوی عنوان کرد: به دستور ریاست قوه قضاییه جرائم سیاسی نیز در دادگاه مطبوعات رسیدگی می‌شود که در این باره جرم سیاسی در فارس بسیار کمتر از جرائم مطبوعاتی است.

او به کاهش پرونده‌های مسن که بیش از دو سال از عمر تشکیل آنها می‌گذرد هم اشاره کرد و افزود: این مهم از موارد مورد گلایه مردم بود که بر کاهش آنها تمرکز کرده‌ایم.امروز در فارس تنها ١٠٨ پرونده داریم که بیش از دو سال از تشکیل آن می‌گذرد.

رئیس کل دادگستری فارس خاطرنشان کرد: در دوره جدید مدیریت این نهاد در استان فارس شاهد اتقان خوب آراء هستیم، به گونه‌ای که در حوزه اعاده دادرسی کمترین ایراد خلاف شرع به آراء ما وارد است.

موسوی به تعیین تکلیف و آزادی بیش از ٧ هزار زندانی در فارس از ابتدای سال تاکنون اشاره و خاطرنشان کرد: طرحی به سازمان زندان‌های کشور پیشنهاد کرده‌ایم که یک سوله و مکان قبل از ورود به زندان تعبیه شود تا برچسب زندانی به افراد نخورد و پایلوت اجرای این مهم هم استان فارس باشد.

او همچنین حل مشکل ٢٣ شرکت تولیدی، برگشت ٨٠٥ هکتار زمین به بیت‌المال در راستای احیای حقوق عامه، کسب رتبه اول در حوزه پیشگیری از جرائم برای پنجمین سال متوالی، صلح و سازش بیش از ٥٠ درصد از پرونده‌ها در شورای حل اختلاف در آذر و دی ماه و رضایت حدود ٣٦ پرونده قتل عمد را از مهمترین اقدامات شاخص دادگستری فارس طی ماههای گذشته عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین اعلام کرد که اکثر آرای متهمان پرونده‌های اغتشاشات در استان صادر شده است که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار