مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تولید این استان در زمینه کاشی را ۱۹ میلیون مترمربع عنوان کرد و گفت: ۴.۷ درصد از تولید کاشی کشور را در اختیار داریم.
کد خبر: ۸۲۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 10 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس محسن دارابی ، اظهار داشت: مجموع تولیدات کاشی کشور 400 میلیون مترمربع است که تقریبا بیش از 300 میلیون مترمربع از آن یعنی نزدیک به 80 درصد، توسط استان یزد تولید می‌شود.

وی تولید استان کرمانشاه را 19 میلیون مترمربع عنوان کرد و افزود: 4.7 درصد از تولید کاشی کشور را در اختیار داریم.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: براساس سند راهبردی وزارت صمت باید تا سال 1404 از 400 میلیون مترمربع به 700 میلیون مترمربع برسیم و استراتژی این وزارتخانه این است که به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی برای واحدهای بزرگ مقیاس در استان‌های مرزی باشیم.

دارابی تصریح کرد: در قالب سیاست‌های وزارت صمت ضمن اینکه براساس مواد یک، 6 و هفت اصل 44، ما موظف هستیم هرکسی که به اداره‌کل صمت مراجعه می‌کند و تقاضای جواز می‌کند، جواز صادر کنیم و به بهانه اشباع نمی‌توانیم به کسی بگوئیم جواز صادر نمی‌کنیم.

وی در خصوص جذب سرمایه‌گذار خارجی در پروژه تولید کاشی در کرمانشاه، گفت: این پروژه به ما تعهد داده که 85 درصد از بازارهای هدفش صادراتی باشد و لااقل یک‌هزار و 500 نفر اشتغالزایی داشته باشد که موجب بهبود فضای کسب و کار استان می‌شود.

دارابی صنعت کاشی را بسیار اشتغالزا دانست و گفت: استان کرمانشاه پتانسیل‌های لازم را دارد، بنابراین هنر ما مسؤولان این است که این پتانسیل‌ها را برای سرمایه‌گذاری مهیا کنیم.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: هر سرمایه‌گذاری چه داخلی و چه خارجی که بخواهد در استان ما سرمایه‌گذاری کند توسط این سازمان حمایت می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: امروز، به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر طرح توسعه کاشی بیستون با سرمایه‌گذاری 27 میلیارد تومان و اشتغالزایی 100 نفر در 2 بخش خط تولید و کارتن‌سازی با ظرفیت کارتن‌سازی یک‌هزار تن در سال و خط تولید یک میلیون مترمربع و طرح توسعه محورسازان زاگرس با سرمایه‌گذاری 590 میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه 600 هزار دستگاه پمپ هیدرولیک خودرو و اشتغالزایی 38 نفر؛ با حضور علی‌ اوسط‌هاشمی معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، استاندار کرمانشاه، معاون اقتصادی استانداری و هیأت همراه افتتاح شد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار