کد خبر: ۸۲۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸ 09 February 2020
رهبرمعظم انقلاب اسلامی مدظله العالی در بیانیه گام دوم انقلاب به تمدن نوین اسلامی اشاره کردند وفرمودند:گام دوم، انقلاب اسلامی رابه آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه) هست، نزدیک خواهدکرد.

پرواضح است که مقدمه‌ی تشکیل تمدن نوین اسلامی، تربیت نسلی باسواد و دارای بینشی قوی درزمینه‌های مختلف سیاسی، عقیدتی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... می باشد؛ بنابراین ازفضا‌های علمی و مراکزتعلیم وتربیت کشور انتظار می رود که در زمینه‌های فرهنگی وسیاسی واجتماعی و... هم پیشگام باشند.
 
مدارس آنطوری که درجمهوری اسلامی تعریف شده صرفا محل علم اندوزی و دانش آموزی نیست، بلکه علاوه برآن ازمدارس انتظارمی رود که در زمینه‌های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و اعتقادی هم پیشگام باشند و چندکار را انجام دهند. اگردانش آموزبیاید فقط درسش را بخواند و بعدفارغ التحصیل شود خدمتی به او نشده است؛ زیرا این کار درتمام دنیا انجام می‌شود. اعتقاد نظام مقدس اسلام این است که دانش آموز قبل ازمدرک تحصیلی باید به بلوغ سیاسی، اجتماعی، فکری و... برسند و قدرت تجزیه و تحلیل مسائل را داشته باشد و بتواند معادلات سیاسی، اجتماعی را حل کند و دراین حوزه‌ها تاثیر گذارباشند امروزشعارجمهوری اسلامی، آزاد فکری است.

کرسی‌های آزاداندیشی در درازمدت می‌تواند فضا را منطقی کند و اگرفضا منطقی شود دیگرجو زدگی و در واقع جوسازی جایی را نخواهد داشت و درپرتو آن، چشم انداز ها‌ی عظیم فرهنگی و علمی تحقق خواهدیافت و به فضل اله‍ی، جامعه به سمت تشکیل تمدن اسلامی که آرمان انقلاب اسلامی است، سوق داده خواهدشد.
 
 بنابراین مجموعه طلایه داران معروف استان همدان درگام دوم، در آموزش مبانی امربه معروف وارد عرصه شده و برگزاری نشست‌های آزاداندیشی را در ۳۰ مدرسه منتخب استان در دستور‌ کار قرار داده است.

مجموعه طلایه داران دردهه مبارک فجر (۱۲ الی ۲۱ بهمن ماه ۹۸) درمدرسه ریحانه النبی سلام الله علیها برگزاری ۴ غرفه فرهنگی را ارائه دایر کرده است که با ۵۰% تخفیف ویژه نوجوا‌نها ارایه میشود و از مدارس استان دعوت می کنیم از این نمایشگاه و برنامه‌های فرهنگی آن بازدید نمایند.
 
شعارجمهوری اسلامی، آزاد فکری است
 
شعارجمهوری اسلامی، آزاد فکری است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار