در ایام الله دهه مبارک فجر، دارابی؛ ريیس این سازمان با حضرت آیت ا... علما؛ نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرمانشاه، در بیت معظم له، دیدار کرد.
کد خبر: ۸۲۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ 08 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت، در این دیدار، دارابی ضمن عرض تبریک دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به حضرت آیت ا... علما، گزارش جامعي از فعالیت‌های سازمان صمت استان در راستای توسعه صنعتی و حل مشکلات تولید کنندگان در سال رونق تولید ارائه کرد.

وی گفت: قبلاً در روز ملی صنعت و معدن به حضرت‌عالی قول داده بودیم که در سال جاری تمام تلاش و انرژی خود را مصروف تحقق مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کنیم که دو پروژه بيوايمپلنت و بيواتانول به‌عنوان واحدهای صنعتی مهم و اثرگذار در سطح استان بودند و با مساعدت‌ها و پیگیری‌های جناب آقای عالی، حمایت و پشتیبانی استاندار، به حمدالله رنگ واقعیت به خود گرفت.

پروژه بیوایمپلنت در سال جاری و با حضور وزیر محترم صمت و استاندار محترم استان افتتاح خواهد شد.

وی تأکید کرد در دهه مبارک فجر ۳۴ پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۳۷۰ میلیارد تومان، افتتاح و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

 دارابي در ادامه افزود: 105 نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از ابتدای سال ۹۸ تاکنون برگزارشده، به‌نحوی‌که ۲۴ پروژه و راکد در حوزه صنعت و ۲۰ پروژه راكد در حوزه معدن به چرخه تولید بازگشته‌اند.


ريیس سازمان صمت با اشاره به اقدامات این سازمان برای توسعه معادن، گفت: در حوزه معدن با توجه به اینکه استان‌ها استان کرمانشاه از 24000 کیلومتر مساحت آن ۱۶ تا ۱۷ هزار کیلومتر تحت عنوان ((پهنه اکتشافی)) تعیین‌شده، با پی گیری‌های این سازمان توانسته‌ایم در فروردین سال جاری پهنه اسلام‌آباد را آزاد و نیز در تیرماه همین سال، پهنه هرسين را هم آزاد کنیم و به همین ترتیب پهنه میانی پهنه سنقر نیز، آزادسازی شده‌اند، به‌طوری‌که قبلاً امکان ثبت یک محدوده وجود نداشته، ولی در حال حاضر ۱۴ تا ۱۵ محدوده امیدبخش وجود دارد که به امید خداوند متعال تا آخر اسفندماه سال جاری يا نهایتاً فروردین‌ماه سال آینده، این محدوده به مزایده عمومی گذاشته می‌شوند.

 دارابی سپس به تشریح اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه تجارت سازمان صمت استان پرداخت و گفت: علیرغم فراز و نشیب‌هایی که در استان وجود داشت، امسال توانستیم 3 بازارچه را به مرز تبدیل کنیم و در حال حاضر، در استان کرمانشاه، ۵ مرز رسمي و 1 بازارچه مرزي رسمی وجود دارد.

وی همچنین در بخش بازرگانی داخلی، به‌عنوان مصوبات ستاد تنظیم بازار استان اشاره کرد و افزود: درگذشته استان کرمانشاه یکی از گران‌ترین استان‌های کشور بود، اما باتدبیر و اقدامات ستاد تنظیم بازار کرمانشاه ازلحاظ رتبه تورمی، فعلاً جزء 5 استان ارزان کشور به شمار می‌رود.

در پایان سخنان دارابی، حضرت آیت ا... علما نیز با ایراد سخنانی، ضمن تبریک دهه مبارک فجر و تشکر از فعالیت‌های سازمان صمت در جهت حل مشکلات تولید و توسعه استان، استفاده از ظرفیت‌های استان منظور توسعه هرچه بیشتر آن تأکید کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار