دادستان چرداول گفت : مدیران و موسسان کانال ها و گروه های مجازی مسئول مستقیم نشر اخبار و تخریب و تبلیغ برای کاندیدها و اشخاص هستند و باید در این خصوص نهایت دقت را داشته باشند زیرا بستر فضای مجازی برای آسیب های اجتماعی و کنش های منفی وجود دارد و در این رزاستا باید مدیریت دقیق و منظمی صورت گیرد.
کد خبر: ۸۲۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴ 06 February 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ پرویز بیگی در جلسه هم اندیشی و آگاهی بخشی با رسانه ها، خبرنگاران و مدیران کانال ها و گروه های تلگرامی افزود: رسانه ها و فضای مجازی باید در راستای اهداف نظام و انقلاب و مشارکت بالای مردم در این عرصه سیاسی مهم تلاش کنند و اخلاق مداری، صداقت، عدالت محوری و صحت در انتشار اخبار و مطالب از ویژگی های برجسته رسانه ها و کانال های خبری می باشد که امیدواریم مورد توجه و دقت قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: یکی از جلوه های پررنگ رسانه ها و تاثیر آن ها در جامعه جریان انتخابات می باشد که بیشتر از هر وقتی نمود پیدا می کند و در این شرایط بایذد رسانه ها و فضای مجازی بر مدار قانون حرکت کنند جریان ساز باشند و بدور از هرگونه سیاسی زدگی و جانبداری به وظیفه خود یعنی اطلاع رسانی، آگاهی سازی و جهت دهی صحیح افکار عمومی عمل کنند.

بیگی خاطر نشان کرد: تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی اعم از گروه ها و کانال های خبری توسط پلیس فتا و نهادهای دیگر رصد می شود و نباید فرصت های مجازی تبدیل به تهدید شود بلکه بستری مناسب برای آگاهی رسانی از قوانین و مقررات انتخاباتی، حس وطن پرستی و مسیولیت پذیری، ایجاد وفاق ملی، وحدت و همبستگی باشد.

دادستان شهرستان چرداول یادآور شد: مدیران و موسسان کانال ها و گروه های مجازی مسئول مستقیم نشر اخبار و تخریب و تبلیغ برای کاندیدها و اشخاص هستند و باید در این خصوص نهایت دقت را داشته باشند زیرا بستر فضای مجازی برای آسیب های اجتماعی و کنش های منفی وجود دارد و در این رزاستا باید مدیریت دقیق و منظمی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: نقد منصفانه باعث پیشرفت در جامعه می شود و مدیران باید از این موضوع استقبال کنند و از طرفی کانال ها و گروه های مجازی از تخریب اشخاص و کاندیدها پرهیز کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی و شکایت و اثبات تخلف باید جوابگو باشند و مجدد تاکید و اصرار داریم که مدیران کانال ها و گروه ها کاملا بر فضای مجازی و مسئولیت خود واقف و آگاه باشند تا در یک شرایط سالم شاهد انتخاباتی باشکوه باشیم.

بیگی بیان داشت: اصحاب رسانه،کانال ها و گروه های مجازی نسبت به قانون مداری و تاثیر شرکت مردم در انتخابات آگاهی سازی کنند و مردم را نسبت به قوانین و جرائم انتخاباتی آگاه کنند که قطعا باعث کاهش تخلفات انتخاباتی می شود زیرا خیلی از مردم از قوانین و جرائم انتخاباتی بی خبر هستند که آگاهی آن ها از این قوانین از طریق فضای مجازی باعث روشنگری و حتی همراهی بهتر مردم با مجریان انتخابات خواهد شد.

این مقام قضایی اضافه کرد: آموزش پیش نیاز پیشگیری از هرگونه وقوع جرم است و با فرهنگ سازی می شود از ظرفیت های خوب فضای مجازی برای این موضوع استفاده کرد و مشارکت فعالین در فضای مجازی و رسانه ها در آگاهی بخشی و آموزش عمومی در پیشگیری از وقوع جرم بسیار تاثیرگذار و مهم می باشد.

بیگی با ذکر این نکته که مطالب منتشر شده در فضای مجازی و کانال ها در خارج از کشور در سرورهای مختلف ثبت می شود بر رصد محتوای منتشرشده تاکید کرد.

در این جلسه خبرنگاران و مدیران کانال ها نیز مطالب پیشنهادی و راهکارهای خود را اعلام و خواستار کمک و همراهی دادستان با آن ها شدند.

عدم نظر سنجی و نظر سازی، ثبت کانال ها توسط کاندیداها، عدم تخریب کاندیداها، عدم نشر اخبار بر ضد کشور و مقامات بلند پایه کشوری، رصد فضای مجازی، ایجاد شور النتخاباتی و آگاهی سازی و اطلاع رسانی در فضای مجازی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار