مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون خوزستان عنوان کرد:
مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون خوزستان گفت: یکی از مسئولیت‌های مهمی که بانک توسعه تعاون در دو سال اخیر بر عهده داشته، اعطای تسهیلات در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری بوده است که ۷۸ درصد سهمیه‌ ابلاغی از تهران به این بانک محقق شده است.
کد خبر: ۸۲۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 07 February 2020

جلیل کرمی در نشست خبری با تبریک ایام دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بانک توسعه تعاون ۱۰۰ درصد دولتی و توسعه‌ای است و با توجه به اعتماد دولت به این بانک، منابعی از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار ما قرار گرفته و تفاهم‌نامه‌هایی در بخش‌های مختلف منعقد شده است.

وی افزود: رسالت بانک توسعه تعاون اعطای تسهیلات جهت رونق بنگاه‌های اقتصادی، بخش کشاورزی و صنعت است به گونه‌ای که در یک سال گذشته عموما در بخش‌های صنعتی و تولیدی تسهیلات ارایه داده است.

کرمی تصریح کرد: رسالت بانک توسعه تعاون این است که ۷۰ درصد تسهیلات را در بخش تعاون پرداخت کند که بیش از ۷۳ درصد تسهیلات را در این بخش پرداخت کرده‌ایم.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون خوزستان بیان کرد: یکی از مسئولیت‌های مهمی که بانک توسعه تعاون در دو سال اخیر بر عهده داشته، اعطای تسهیلات در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایری بوده است که ۷۸ درصد سهمیه‌ ابلاغی از تهران به بانک توسعه تعاون خوزستان، محقق شده است.

کرمی ادامه داد: این امر موجب اشتغالزایی یک هزار و ۱۵۶ نفر در قالب ۵۴۹ طرح به ارزش ۷۰ میلیارد تومان شده است.

وی بیان کرد: در قالب اشتغال فراگیر نیز ۲۶ طرح به ارزش ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم که موجب اشتغالزایی مستقیم برای ۳۲۵ نفر شده است.

کرمی ادامه داد: در قالب مشاغل خانگی نیز ۸ میلیارد تومان سهمیه بانک توسعه تعاون استان بوده که ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده و مابقی در شرف پرداخت است.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون خوزستان عنوان کرد: ۸۵ درصد بودجه ما در زمینه پرداخت تسهیلات به افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد جهت خودکفایی این افراد پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین سال گذشته ۶۰۱ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان و در سال جاری نیز ۴۱۴ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم.

کرمی بیان کرد: بانک توسعه تعاون رسالت‌های اجتماعی نیز دارد که در پی سیل اخیر از طریق کمک‌های بلاعوض، توزیع غذای گرم و توزیع وسایل بین سیل‌زدگان این کار را انجام دادیم و هدایایی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در این زمینه به سیل‌زدگان اهدا شد.

وی بیان کرد: رسالت اصلی این بانک در زمینه سیل، اعطای تسهیلات ۴ درصدی با مبالغ ۵ میلیونی و ۱۵ میلیون تومانی جهت تعمیر منازل بوده است که در بخش مسکن ۹۳ درصد سهمیه پرداخت و در بخش کشاورزی بیش از ۷۰ درصد برنامه ابلاغی محقق و حدود ۲۲ میلیارد تومان در این زمینه پرداخت کرده‌ایم.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون خوزستان تصریح کرد: همچنین بدهکارانی که به هر دلیل اقساط خود را پرداخت نکنند، طبق بند ل ماده ۳۳، در صورتی که مشتری اصل بدهی را پرداخت کند، سود آن را دولت متحمل و بانک جرایم را می‌بخشد و از این محل، حدود ۱۰۰ فقره تسهیلات به میزان ۳۴ میلیارد ریال تسویه شده است.

وی افزود: همچنین از محل بند خ ماده ۳۳، ۳۱ فقره به مبلغ ۸ میلیارد تومان نیز تسویه بدهکاران انجام شده است؛ این فرصت همچنان ادامه دارد و بدهکاران می‌توانند به شعب مراجعه کنند.

کرمی گفت: اخیرا مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای در خصوص تسهیل پرداخت بدهی بدهکاران داشته است و در این زمینه بدهکاران اشخاص حقیقی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و اشخاص حقوقی تا سقف ۲ میلیارد تومان به شعب مراجعه کنند تا جرایم آن‌ها بخشیده شود و اصل تسهیلات را بازپرداخت کنند.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون خوزستان بیان کرد: سهمیه بانک توسعه تعاون در بحث تهاتر ۱۳۰ میلیارد تومان بوده که ۱۰۰ درصد آن استفاده شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار