رئیس پلیس راه روستایی استان همدان نیز در نشست ایسنا حضور یافت و اظهار کرد: با توجه به وضعیت نیرو‌هایی که داریم، در بحث عملکرد طرح زمستانی به صورت صددرصدی پای کار هستیم و در سه گردنه برف گیر استان مانند همه کسی و آوج به صورت شبانه روزی نیرو‌ها استقرار دارند و در حوزه روانسازی ترافیکی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
کد خبر: ۸۲۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵ 05 February 2020
حواث همواره جان انسان‌ها را در معرض خطر و آسیب قرار می‌دهد به طوریکه در فصل زمستان به علت شرایط خاص آب و هوایی آمار حوادثی از قبیل: مسمومیت با گاز، لغزندگی معابر و تصادفات جاده‌ای افزایش می‌یابد بنابراین تنها راه گریز از آن آموزش نکات ایمنی و پیشگیری از حوادث است.

به گزارش ایسنا، شناخت و آموزش راه‌های پیشگیری اغلب هزینه بر نیست و به راحتی فرد با فراگیری آن‌ها می‌تواند از بروز حوادث نه تنها برای خود بلکه برای خانواده و اطرافیان، جلوگیری کند و تنها با یک یا دو حرکت ساده از وقوع اتفاقات بزرگ و حوادث مرگ آفرین جلوگیری کند بنابراین بر آن شدیم تا برای شناخت انواع حوادث در فصل زمستان و آموزش راه‌های پیشگیری از وقوع آن نشستی در دفتر ایسنا برگزار کنیم و ابعاد این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی همدان در نشست «بررسی انواع حوادث در فصل زمستان و آموزش راه‌های پیشگیری از وقوع آن» در دفتر ایسنا گفت: همدان به علت اینکه استان سردسیری است و امسال به نظر می‌رسد که بارش برف آن بیشتر از سال‌های گذشته بوده و حوادث مرتبط با فصل سرما داریم. از نظر حوزه سلامت کسانی که در اثر این حوادث دچار مصدومیت شوند برای ما اهمیت زیادی دارند و ضرر و زیان اقتصادی نیز تحمیل می‌کنند.

دکتر حبیب معصومی ادامه داد: نخستین موضوع حوادث فصل سرما مربوط به مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است که همزمان با فصل سرما و استفاده از لوازم گرمایشی غیراستاندارد یا سوخت نامناسب، تعدادی از مردم همه ساله دچار مسمومیت می‌شوند، حادثه بعدی مصدومیت بر اثر یخبندان و لغزندگی مسیر است و امکان دارد افراد در روز‌های یخبندان سقوط کرده و دچار مصدومیت شوند البته این مسئله در سالمندان و کودکان بیشتر رخ می‌دهد چرا که این گروه‌ها آسیب پذیرتر هستند و هر ساله تعداد زیادی به این علت دچار شکستگی عضو می‌شوند.

وی اضافه کرد: حادثه سوم سرمازدگی است که این‌گونه حوادث زمانی رخ می‌دهد که فرد در زمان طولانی در مکانی سرد بدون تجهیزات گرمایشی و پوشش مناسب قرار بگیرد، در این‌صورت بدن دچار سرمازدگی می‌شود، چهارمین عامل حوادث رانندگی در هوای نامناسب، مه و بارندگی است که روش خاصی از رانندگی را می‌طلبد و اگر رانندگان تجهیزات زمستانی لازم مانند لاسیتک مناسب و زنجیرچرخ به همراه نداشته باشد، ممکن است دچار تصادف و حادثه شوند.

معصومی خاطرنشان کرد: از دیگر عوامل مشکل‌ساز در این فصل وارونگی دماست که در استان همدان آلودگی هوا کم نداشتیم به طوریکه از زمانی که بارندگی متوقف شده است وارونگی دما و در نتیجه آلودگی هوا رخ می‌دهد و مواد آلاینده در هوا افزایش پیدا می‌کند که برای گروه‌های مختلف آسیب‌های زیادی دارد همچنین سیل می‌تواند از عوامل مخاطره‌آمیز دیگر باشد، همان‌گونه که سه استان جنوبی کشور در حال حاضر با آن درگیر هستند.

بازی خطرساز تیوب سواری

وی اظهار کرد: هفتمین علت حوادث این فصل بازی خطرساز تیوب سواری است که با آغاز بارش برف مردم برای تفریح و هیجان در ارتفاعات همجوار بلوار ارم تیوب سواری می‌کنند که این کار در سال‌های گذشته فوتی و مصدوم زیادی داشته چرا که فرد بر روی آن هیچ کنترلی ندارد و ممکن است با هر چیزی تصادف کند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان بیان کرد: گاهی به علت عدم احتیاط و استفاده نادرست از کپسول گاز غیراستاندارد در محیط‌های بسته، کپسول دچار انفجار می‌شود همانطور که نمونه آن را هفته گذشته در کانکس میدان امام (ره) شاهد بودیم، برخی رانندگان نیز به علت مباحث اقتصادی و ارزان بودن سوخت گاز نسبت به بنزین اقدام گازسوز کردن ماشین‌های خود در مراکز غیرمجاز می‌کنند که حادثه آفرین است.

وی با اشاره به مراسم چهارشنبه سوری و خانه تکانی در ماه پایانی سال تصریح کرد: در رابطه با چهارشنبه سوری، خطرات و راه‌های پیشگیری‌ها در مدارس به ویژه در گروه دانش آموزان، مساجد و ادارات مختلف از ابتدای دی ماه بازگو می‌شود و هر سال حدود ۱۰۰ مورد مصدوم، فوتی و قطع عضو به علت استفاده از تولید یا استفاده از مواد محترقه داریم.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی همدان اضافه کرد: بحث سقوط از ارتفاع در خانه تکانی و مسمومیت با مواد شیمیایی نیز از دیگر حوادث در ماه اسفند است و باید مردم به ویژه بانوان در استفاده از پاک کننده‌های شیمیایی نهایت را احتیاط داشته باشند و از ترکیب آن‌ها به شدت بپرهیزند.

وی با بیان اینکه در زمستان به علت اینکه همدان استانی سردسیری است، درجه حرارت کاهش پیدا می‌کند و به زیرصفر می‌رسد و حتی در سال‌های ۸۹ دما به منهای ۳۴ درجه هم رسید، یادآور شد: مردم برای مقابله و پیشگیری از اثرات و مضراتی که سرما برای آن‌ها دارد، باید پوشش زمستانی مناسب داشته باشند و علاوه بر لباس‌های بافت، یک لایه لباس نخی در زیر آن بپوشند که این امر موجب می‌شود رطوبت بدن جذب شود و کار چندین لباس روی هم را انجام می‌دهد همچنین پوشیدن کفش‌های مناسب در این فصل و خوردن میوه‌ها و غذا‌های با طبع گرم توصیه می‌شود.

معصومی ادامه داد: کسانی که ناراحتی قلبی، عروقی، اختلالات عصبی و معلولیت دارند و افراد زیر دو سال و بالای ۶۰ سال و دارای آنژین قلبی نسبت به سرما تحمل کمتری داشته و نیاز به مراقبت بیشتری دارند بنابراین این افراد باید در پوشش‌های خود دقت بیشتری داشته باشند و از خروج غیرضروی از منزل خودداری کنند.

امسال ۹ همدانی بر اثر گازگرفتگی جان باختند

وی بیان کرد: در حوزه مسمومیت با گاز CO از ابتدای سال تاکنون ۱۳۲ مورد داشتیم که با اورژانس تماس حاصل شده، تا پایان دی ماه ۹ نفر بر اثر گازگرفتگی در سطح استان فوت کردند که پنج فوتی مربوط به فروردین و اردیبهشت ماه و چهار فوتی مربوط به فصل زمستان است البته در مدت مشابه سال گذشته ۱۵۴ نفر دچار مسمومیت شده بودند که منجر به فوت پنج تن از همشهریان شد.

معصومی اضافه کرد: بخاری‌ها، شومینه و تنور‌های نانوایی، انسداد مسیر دودکش‌ها، استفاده از سوخت‌های نامناسب، استفاده از ذغال، نصب نادرست آبگرمکن‌ها و بخاری‌ها از عوامل این نوع مسمومیت هستند و هنگام بروز این خطر در صورت هوشیار بودن فرد یا حضور افراد هوشیار باید فرد را به محل باز برسانند تا بتوانند اکسیژن تنفس کنند سپس حتماً با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند تا فرد را به مراکز درمانی انتقال دهند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط یخبندان و سرما رانندگی شرایط خاصی را طلب می‌کند و رانندگان باید فاصله مناسب را با خودروی جلو خود رعایت کنند همچنین در جاده‌ها از تردد غیرضروری خودداری کرده و از سلامت برف پاک کن، لاستیک‌ها، ترمز، زنجیرچرخ و بخاری‌های ماشین اطمینان لازم را کسب کنند.

معصومی اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز اینگونه حوادث بهتر است حد مجاز استفاده از برق و گاز تعیین شود و زمانی که مصرف سوخت‌های فسیلی افزایش پیدا می‌کند گروه‌های حساس باید از ماسک استفاده کنند همچنین از تیوب سواری که صدماتی را به مردم وارد می‌کند، جلوگیری شود یا محیط‌های ورزشی خاصی را تعیین کنند تا از صدمات این ورزش کاسته شود.

وی در ادامه گفت: به علت شیوع کروناویروس وضعیت اضطراری برای همه کشور‌ها اعلام شده و با وجود اینکه موردی از ابتلا به این ویروس در کشور مشاهده نشده، اما رعایت بهداشت فردی، عدم دست دادن و دیده بوسی مردم با یکدیگر و استفاده از ماسک برای گروه‌های حساس ضروری است.

چرا اماکن بر ایمنی تالار‌ها نظارت نمی‌کند؟

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی همدان با بیان اینکه ایمنی سازه، لوازم اطفاء حریق و درب‌های خروج استراتژی تالارها، برخی منازل مسکونی، سالن‌های ورزشی و مکان‌های تجمع به منظور برگزاری مراسم‌ها باید در ابتدا مورد بررسی و کنترل قرار گیرد، اعلام کرد: افراد با چه مجوزی بیش از ۳۰ نفر را در محیطی بسته بدون کنترل‌های ایمنی جمع می‌کنند و چرا هیچ دستگاهی مانند اماکن بر روی این امر نظارت نمی‌کند؟ در بسیاری از این مراسم‌ها افراد بر اثر ازدحام و یا این‌گونه مسائل فوت می‌کنند.

وی اضافه کرد: ارگان‌هایی مانند اماکن باید یکسری تعهدات از صاحبان تالار‌ها و مکان‌های اجتماع عمومی بگیرند همچنین دستگاه‌های آموزشی دوره‌های کمک‌های اولیه برای مردم یا حداقل گروه‌هایی که بیشتر درگیر حوادث هستند را برگزار کنند و جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفاء حریق حتماً در محل مراسم‌ها وجود داشته باشد.

رئیس نگهداری راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان نیز در دفتر ایسنا گفت: براساس وظیفه ذاتی بازگشایی راه‌ها بر عهده راهداری است که در این راستا طرح راهداری زمستانی از ۱۵ آذر آغاز شده و تا ۱۵ اسفندماه ادامه پیدا می‌کند همچنین در حوزه بازگشایی راه ۳۴ پایگاه با ۵۲۰ نیرو و ۲۸۵ دستگاه در سطح شهر‌های استان مستقر هستند که وظایفشان بازگشایی راه‌ها است.

مسعود رستمی با بیان اینکه باید تلاش کنیم هیچ راه مسدودی نداشته باشیم با احتمال اینکه افرادی ممکن است در وسایل نقلیه خود در شرایط برفی بمانند، افزود: زمانی که در گردنه‌ها گره‌های ترافیکی شکل می‌گیرد این امر باعث می‌شود مردم در برف بمانند و آسیب ببیند البته شرایط سفر در زمستان با فصل تابستان بسیار متفاوت است و باید این مسئله فرهنگسازی شود. مردم باید در این فصل با تجهیزات کامل بیرون بیایند که متأسفانه اکثر مردم استفاده از زنجیرچرخ را نایده می‌گیرند و عدم استفاده از آن موجب کُند شدن تردد و ایجاد ترافیک و توقف چند ساعتی می‌شود.

همدان، برتر در راهگشایی راه‌ها

وی ادامه داد: راهداری در همان ابتدای آغاز بارش بازگشایی راه‌ها، رفت و روب و نمک پاشی را آغاز می‌کند به طوریکه معمولاً استان همدان با توجه به رصد ماهیانه جزء سه استان برتر در زمینه بازگشایی راه‌ها بوده و نیرو‌ها قبل از آن که برف کاملاً روی زمین بشیند عملیات پاکسازی مسیر را تا زمانی که به بارش قطع شود، انجام می‌دهند.

‌رئیس نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: پیشگیری از حوادث وظیفه همه ماست که آمادگی کامل برای فصل زمستان را از اوایل شهریور داریم، اما بخش دیگر به رفتار مردم برمی‌گردد به طوریکه شرایط سفر در زمستان بسیار متفاوت است و اگر در این شرایط یک ماشین دچار نقص فنی شود ممکن است علاوه بر اینکه به خود و سرنشینان ماشین آسیب برسد، باعث ایجاد گره‌های ترافیکی نیز شود و حتی برای نیرو‌های خدمت‌رسان نیز راه بسته شود.

وی با اشاره به اینکه رانندگان باید از نحوه استفاده از زنجیرچرخ آگاهی کامل داشته باشند، خاطرنشان کرد: مردم در این فصل از سفر‌های غیرضروری در این زمان باید پرهیز کنند و در صورت سفر ابتدا با تماس با شماره ۱۴۱ از وضعیت جاده‌ها اطلاعات کسب کرده سپس حرکت کنند همچنین آذوقه مناسب، خشکبار و لباس‌های گرم نیز همراه خود داشته باشند.

رستمی اظهار کرد: رانندگی در فصل زمستان سرعت پایینی را طلب می‌کند چرا که در شرایط برفی کنترل ماشین سخت‌تر می‌شود و اگر کولاک هم شود، مسیر مسدود و دیده راننده نیز محدود می شود بنابراین در چنین وضعیتی هر چقدر امکانات وجود داشته باشد باز هم پاسخگو نخواهد بود به همین علت گاهی مجبوریم چند ساعت جاده یا گردنه‌ای مانند محور گنجنامه را مسدود کنیم.

آتش سوزی وسایل نقلیه در زمستان بالا می‌رود

معاون فنی و عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان نیز با حضور در ایسنا اعلام کرد: سازمان آتش نشانی به غیر از عملیات اطفاء حریق با ۴۸ مورد عملیات دیگر نیز سروکار دارد، بیشترین حوادث آتش سوزی مربوط به منازل مسکونی، انبار و کارگاه‌های تجاری است که اقدام به استفاده از بخاری‌های گازسوز غیراستاندارد و شعله‌های بالا می‌کنند که حادثه آفرین است.

وحید گلی‌پور ادامه داد: حوادث گازگرفتگی و انفجار گاز در حوزه گاز شهری و آتش‌سوزی وسایل نقلیه در سه ماه فصل سرما بالا می‌رود به طوریکه به علت سرد شدن ماشین رانندگانی که منازلشان فاقد پارکینگ است، اقدام به گرم کردن ماشین در ساعات اولیه صبح با دستگاه‌هایی مانند هیتر می‌کنند که موجب بالا رفتن آمار حوادث این حوزه می‌شود.

وی اضافه کرد: ۸۰ درصد عوامل حوادث به بی احتیاطی و نحوه استفاده از وسایل گرمازا مانند بخاری‌های غیراستاندارد بازمی‌گردد، گاز شهری اگر نشت کند دامنه انفجاری ایجاد می‌کند و نشت چند دقیقه‌ای گاز می‌تواند با کوچک‌ترین جرقه در یک پنج هزارم ثانیه یک انفجار مهیب ایجاد کند.

گلی‌پور توصیه کرد که وقتی شهروندان از منزل خود خارج می‌شوند حتماً وسایل گرمازای خود را چک کنند که مجهز به کلیپس‌های فلزی باشند و اتصالات با مایع آب و صابون چک شود همچنین افراد هنگام ورود به منزل‌های خود در صورت استشمام بوی گاز از روشن کردن برق خودداری کرده و تا رسیدن نیرو‌های امدادی اقدام به خاموش یا روشن کردن وسایل برقی نکنند.

بعضی مسمومیت‌ها به علت کمبود اکسیژن در منزل است

وی خاطرنشان کرد: در خانه‌های جدید به علت پوشش کامل درز امکان ورود و خروج هوا نیست، حتماً در محل‌های بدون درز راهی برای خروج و کوران هوا داشته باشند و این مسئله اهمیت دارد به طوریکه در منازل قدیمی شاهد انفجار‌های کمتری بودیم و در منزل‌های جدید با وجود شیشه‌ها و نوع درزگیر‌ها احتمال خروح هوا کاهش پیدا می‌کند حتی گاهی بعضی از مسمومیت‌ها به علت کمبود اکسیژن بوده است.

معاون فنی و عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با تأکید بر اینکه آموزش‌های پیشگیری از بروز این‌گونه حوادث باید از ابتدایی به بچه‌ها آموزش داده تا ملکه ذهن آن شود، بیان کرد: در این حوزه هیچ واحد آموزشی یا کتاب درسی نداریم و در بحث آموزش بسیار ضعیف هستیم، وقتی یک معلم در طول یک سال این مباحث را به دانش آموزان بیاموزد به طور قطع آن‌ها این مسائل را خیلی بهتر از یک دوره تفریحی آموزش خواهند دید.

وی در پایان یادآور شد: سازمان آتش‌نشانی همدان با ۱۰ ایستگاه فعال به صورت ۲۴ ساعته با تعداد ۲۱۰ نیرو و ۴۵ خودرو عملیاتی به صورت شبانه روزی در حال انجام خدمات‌رسانی است و مرکز پیام به صورت ۲۴ ساعته با سامانه ۱۲۵ آماده دریافت هر گونه امدادخواهی مردم است که اغلب نیز دچار مزاحمت‌های تلفنی می‌شویم.

رئیس پلیس راه روستایی استان همدان نیز در نشست ایسنا حضور یافت و اظهار کرد: با توجه به وضعیت نیرو‌هایی که داریم، در بحث عملکرد طرح زمستانی به صورت صددرصدی پای کار هستیم و در سه گردنه برف گیر استان مانند همه کسی و آوج به صورت شبانه روزی نیرو‌ها استقرار دارند و در حوزه روانسازی ترافیکی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

سرهنگ قاسم فرجی با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال افزون بر ۵۵ نفر از رانندگان بر اثر عدم رعایت احتیاط و قوانین، سرعت‌های غیرمجاز، تجاوز به چپ و عدم استفاده از کمربند ایمنی دچار واژگونی وسیله نقلیه خود شدند، ادامه داد: کلیه سرنشینان به ویژه رانندگان وسایل نقلیه عمومی و سرنشینان آن موظف هستند کمربند ایمنی خود را ببندند و با توجه به فرهنگسازی‌ها همچنان مردم آن را رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: رانندگان باید در هر فصلی از سال به ویژه زمستان ایمنی لازم را در رانندگی رعایت کنند و قبل از سفر رفتن از طریق هواشناسی استان از وضعیت هوا مطلع شوند همچنین قبل از سفر حتماً تجهیزات خود مانند لاستیک‌های ایمن و عدم نقص فنی خودرو را چک کنند.

افزایش تصادف در سالجاری

وی اضافه کرد: حوادث جاده‌ای از ۲۷ هزار فوتی با همه اقدامات انجام گرفته در طول چندین سال به ۱۷ هزار نفر رسیده است به طوریکه در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۵ نفر از رانندگان در محور‌های استان جان خود را از دست دادند البته ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش تصادفات را داشتیم و از مهمترین عوامل می‌توان به عدم توجه به جلو، خوردن و آشامیدن و حواس پرتی راننده اشاره کرد.

رئیس پلیس راه روستایی استان همدان گفت: عدم استفاده از کمربند ایمنی در خودرو از دیگر عوامل بروز تصادفات جاده‌ای است و در شرایطی که راننده با سرعت بالا رانندگی می‌کند در صورت عدم رعایت نکات ایمنی تعادل خود را از دست داده و با گارد ریل یا ماشین‌های دیگر برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: بیشتر تصادفات در زمستان با توجه به بارش برف عدم توجه به جلو، عدم رعایت فاصله طولی و عرضی و عدم حرکت با سرعت مجاز است همچنین در این فصل ضروری است که محدودیت‌های ترافیکی در گردنه‌های برف‌گیر مثل آوج رزن صورت گیرد و از تردد‌های غیرضروری جلوگیری شود.

فرجی یادآور شد: در شرایط برف با توجه به وضعیت موجود باید سرعت مجاز طوری رعایت شود که وقتی راننده اقدام به ترمز می‌کند فاصله زیادی با ماشین جلویی داشته باشد همچنین در جاده‌های لغزنده سرعت مجاز در وسایل نقلیه عمومی بین ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر و در وسایل نقلیه شخصی حداکثر ۶۰ کیلومتر است و بیش از آن مجاز نیست.

فرهنگسازی با طرح خادم 

رئیس اداره آموزش جمعیت هلال احمر استان همدان نیز در نشست ایسنا بیان کرد: جمعیت هلال احمر متولی امر آموزش همگانی و پایه مخاطرات انسان ساز برای حفظ سلامتی و پیشگیری از این حوادث است و هر میزان که در حوادث کوچک از بروز آن جلوگیری کنیم، در سطح ملی نیز این حوادث کاهش پیدا می‌کند.

داوود شهدوستی ادامه داد: همدان استان گردشگرپذیر و یکی از محور‌های مواصلاتی است و عمده مرگ و میر و جراحات در حوادث جاده‌ای استان ما است همچنین محوری مانند آوج محور پرمخاطره‌ای است که باید از سفر‌های غیرضروری در آن جلوگیری شود و در صورتی که دچار مسئله‌ای شدیم با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرم تا نزدیکترین نیرو‌ها در پایگاه‌های ما به محل اعزام شوند.

وی گفت: برای فرهنگسازی طرح خانواده در مخاطرات با عنوان طرح خادم راه اندازی شده است و آموزش‌ها به صورت آنلاین به افراد داده می‌شود و پایگاه اینترنتی خادم معاونت آموزشی هلال احمر است که کل مطالب آمورشی و آموزش‌های از راه دور را می‌توان از طریق این پایگاه پیگیری کرد.

همدان در لیست یکی از ۱۰ استان پرمخاطره کشور

شهدوستی با بیان اینکه همدان در لیست یکی از ۱۰ استان پرمخاطره کشور قرار دارد، تصریح کرد: سطح آمادگی مردم در مخاطرات در گذشته ۹ درصد بود که با این آموزش‌ها به ۱۲ درصد رسیده، اما این سطح در بهترین کشور‌ها ۴۰ درصد به بالاست بنابراین باید حساس سازی خانواده‌ها صورت گیرد و در صورت کار کردن بر روی این امر می‌توان به استاندارد‌های مورد نیاز برسیم.

وی بیان کرد: همدان استانی کوهستانی است و عملیات امداد ونجات زیادی در کوهستان صورت می‌گیرد به طوریکه گاهی گردشگران و کوهنوردان در صعود زمستانی و گاه صعود انفرادی و ناگهانی بدون آمادگی و داشتن تجهیزات دچار یخ زدگی، برخورد با حیوانات وحشی، سقوط از ارتفاعات و درگیر کولاک می‌شود و این‌گونه عملیات‌ها بسیار سخت هستند و باید نیرو‌های امدادی قبل از فوت طرف در محل حادثه حاضر شوند و گاهی جان و سلامتی خود نیرو‌ها نیز تهدید می‌شود.

رئیس اداره آموزش هلال احمر استان همدان در پایان گفت: از آغاز فصل سرما یعنی از ۲۰ آذرماه تا ۱۲ بهمن در حوزه تصادفات جاده‌ای ۴۸ مورد تصادف و واژگونی و دو مورد انحراف مسیر داشتیم که ۳۴ نفر در این حوادث دچار مصدومیت شدند و شش نفر از این تعداد فوت کردند، در حوادث کوهستانی نیز دو مورد عملیات، در حوادث سیل و آبگرفتگی و در حوادث شهری ۱۳ مورد حادثه با چهار نفر فوتی و حوادث برف و کولاک ۱۷ مورد عملیات توسط نیرو‌های امدادونجات هلال احمر صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار