مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: از مردم استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام تقاضا دارم طی یکی دو هفته آینده ما را یاری دهند و در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنند تا در تامین سوخت نیروگاه‌ها با مشکل مواجه نشویم.
کد خبر: ۸۲۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 05 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،علی اسدی ، اظهار داشت: برق منطقه‌ای غرب در محدوده جغرافیایی سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام با وسعت حدود 74 هزار کیلومتر مربع است که حدود 900 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب، جمعیت زیرپوشش را 4.2 میلیون نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به این وسعت و این تعداد جمعیت هر ساله برنامه‌ها و اهدافی در هیأت مدیره شرکت تعریف می‌شود.

وی سال 98 را یکی از سال‌های سخت صنعت برق دانست و گفت: باتوجه به مشکلاتی که در صنعت برق داشتیم، توانستیم به کمک مردم استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام تابستان را به‌خوبی سپری کنیم.

اسدی شرکت برق منطقه‌ای غرب را یکی از 16 شرکت برق منطقه‌ای کشور دانست که همراه از نظر تولید جزء رتبه‌های اول تا سوم است و دلیل آن در ایجاد زیرساخت‌های خیلی خوب در حوزه برق غرب کشور عنوان کرد.

وی تولید این شرکت در سال 57 را حدود 64 مگاوات اعلام کرد و افزود: تولید الان به حدود 3 هزار و 500 مگاوات رسیده یعنی بیش از 30 برابر و این نشان از سرمایه‌گذاری سنگین نظام در این راستا است.

این مسؤول همه زیرساخت‌های لازم برای تحول را در برق توصیف کرد و گفت: آمادگی 100درصد برای تامین برق صنایع و کارآفرینان را داریم.

آغاز عملیات اجرایی و افتتاح 8 پروژه برق منطقه‌ای غرب کشور

اسدی اشاره‌ای نیز به پروژه‌های این شرکت در ایام‌الله دهه مبارک فجر داشت و تصریح کرد: شرکت در این ایام افتتاح یا اجرای هشت عنوان پروژه با اعتباری بیش از 67 میلیارد تومان در دستور کار دارد.

وی در خصوص جزئیات این پروژه‌ها، گفت: این پروژه‌ها اکثرا در ایجاد زیرساخت‌ها کارخانه‌ها و صنایع استان بوده که بسیار در رفع بیکاری استان تاثیرگذار است، خوشبختانه سرمایه‌گذارانی را نیز جذب کرده‌ایم.

صرفه‌جویی کنید تا خاموشی نداشته باشیم

اسدی در بحث سوخت نیروگاه‌ها، گفت: سوخت نیروگاه‌ها به غیر از زمستان در پیک فصل تابستان و بهار گاز است، از 15 آذرماه گاز این نیروگاه‌ها به علت اینکه مصرف خانوارهای شهری بالا می‌رود، قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب با بیان اینکه سوخت نیروگاه‌ها را از طریق گازئیل و سوخت مایع تامین می‌کنیم، خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر مشکلاتی در تامین سوخت مایع داشتیم از مردم منطقه تقاضا دارم طی یکی دو هفته آینده ما را یاری دهند و در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنند تا در تامین سوخت نیروگاه‌ها با مشکل مواجه نشویم.

وی متذکر شد: اگر نتوانیم نیروگاه‌ها را با حداکثر راندمان در مدار شبکه قرار دهیم مجبور هستیم، خاموشی بدهیم، از آنجا که نقطه انتهای شبکه هستیم، حتما موضوع تاثیرگذار است.

تولید برق به روش سی.اچ.پی در کرمانشاه زیاد رشد نداشته است

اسدی با بیان اینکه یکی از بزرگترین کریدورهای صادراتی برق کشور در استان کرمانشاه است، ادامه داد: پیک مصرفی استان کرمانشاه 835 مگاوات است که چیزی در حدود 2 هزار مگاوات ظرفیت تولید نیروگاهی دارد.

وی ظرفیت تولید نیروگاه‌های غرب کشور (کرمانشاه، کردستان و ایلام) را 3 هزار و 500 مگاوات اعلام کرد و افزود: از این میزان یک‌هزار و 860 مگاوات پیک مصرفی این سه استان است.

اسدی یادآور شد: نیروگاه سی.اچ.پی در استان خیلی رشد نکرده است باید سرمایه‌گذار بخش خصوصی پای کار آید که نیاز به اعتبارات بالایی دارند و بانک‌ها نیز باید همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب در خصوص نیروگاه‌های خورشیدی نیز، اضافه کرد: ظرفیت تابش آفتاب و شرایط جوی استان در غرب کشور بسیار خوب است در این مورد نیز نیاز به سرمایه‌گذار داریم.

وی ادامه داد: در این خصوص چیزی درحدود 230 مگاوات ظرفیت ایجاد کرده‌ایم که 130 مگاوات در استان کرمانشاه و مابقی در استان‌های کردستان و ایلام است که یکی‌دو مورد به نتیجه رسیده، چون نیروگاه خورشیدی هیچگونه سوختی مصرف نمی‌کند، می‌توان از تابش آفتاب ایجاد درآمد و کارآفرینی کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار