مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: در مدت شش ماهی که سامانه پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری در استان راه‌اندازی شده، ۹۷۳ درخواست سرمایه گذاری داخلی در این سامانه ثبت شده است.
کد خبر: ۸۲۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 05 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی محمدی با اشاره به راه اندازی پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری استان از تابستان امسال، اظهار کرد: تا پیش از راه اندازی این سامانه مدت زمانی که برای استعلام‌های مربوط به سرمایه گذاری در استان نیاز بود تا 240 روز طول می‌کشید، اما پس از راه اندازی آن مدت زمان استعلام‌ها به میانگین 14 روز کاهش یافته است.

وی بابیان اینکه هر بخش خصوصی داخلی که بخواهد در استان سرمایه گذاری داشته باشد باید درخواست سرمایه گذاری‌اش را در این سامانه ثبت کند، افزود: طی مدت شش ماهی که از راه اندازی این سامانه در استان می‌گذرد، 973 درخواست سرمایه گذاری در آن ثبت شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه افزود: از این تعداد به 756 درخواست پاسخ داده‌ایم که 492 درخواست منجر به صدور مجوز شروع فعالیت شده و به 264 درخواست هم جواب داده‌ایم که قابل اجرا نیست. 217 درخواست هم چون به تازگی و طی کمتر از یک ماه گذشته در سامانه ثبت شده‌، در جریان هستند و بدنبال اخذ استعلام‌های آنها هستیم.

محمدی عنوان کرد: اگر همه درخواست‌هایی که در این سامانه ثبت شده‌ منجر به صدور مجوز می‌شدند، سرمایه گذاری 2500 میلیارد تومانی با ایجاد اشتغال 16 هزار و 851 نفر را در استان رقم می‌زد.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه دستگاه‌های استان در قبال سرمایه گذاری‌ها مسئول هستند و دیگر پاس‌کاری و سرگردانی سرمایه گذاران در دستگاه‌ها را نداریم.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین این سامانه باعث شده تا دیگر ارتباط چهره به چهره بین دستگاه‌ها و سرمایه گذاران وجود نداشته باشد که این امر کاهش زمان استعلام، کاهش هزینه‌ها، کاهش زد و بندها و فسادهای اقتصادی و پاسخگویی دستگاه‌ها را به دنبال داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از ثبت این درخواست‌ها طی مدت شش ماه گذشته 2505 استعلام انجام شده، عنوان کرد: از این تعداد استعلام 1814 استعلام تکمیل و جواب 691 استعلام نیز هنوز نیامده است.

محمدی متذکر شد: از کل نزدیک به دو هزار استعلامی که داشته‌ایم، فقط جواب چهار استعلام را توسط دستگاه‌ها با تاخیر دریافت کرده‌ایم.

وی به پیامدهای مثبت راه اندازی این سامانه در استان اشاره کرد و گفت: بهار امسال رتبه کرمانشاه در شاخص بهبود فضای کسب و کار کشور 23 بود که متاسفانه در تابستان به 28 رسید، اما با راه اندازی سامانه پنجره واحد که تسهیل در سرمایه گذاری‌ را در استان بدنبال داشت، طبق اعلامی که امروز(چهارشنبه) به استان شده، مشترکا با استان خوزستان به رتبه 17 کشور رسیده‌ایم.

مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه تاکید کرد: اگر همت کنیم و سایر دستگاه‌ها مانند شهرداری‌ها، بانک‌ها و... را وارد این سامانه کنیم، می‌توانیم جزو 10 استان اول کشور باشیم.

وی در ادامه به معرفی دستگاه‌های برتر در بحث صدور مجوزها و اعلام استعلام‌ها پرداخت و گفت: در بحث دستگاه‌های متولی صدور مجوز اداره کل جهاد کشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و در حوزه دستگاه‌های استعلام شونده نیز شرکت گاز، شرکت برق منطقه‌‎ای، مدیریت امور اراضی و بنیاد مسکن دستگاه‎های برتر استان هستند.

محمدی یادآورشد: اداره کل میراث فرهنگی استان هم دستگاهی بود که انتظارات کمیسیون بهبود فضای کسب و کار استان را برآورده نکرده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار