محمد کارت با فیلم مورد توجه "شنای پروانه"، رونق را به جشنواره شیراز می‌آورد.
کد خبر: ۸۲۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 05 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:در روز دوم نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر شیراز، ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه، فیلم "شنای پروانه" به کارگردانی محمد کارت فیلمساز شیرازی، میهمان تالار حافظ است.

شنای پروانه در اکران همزمانش در ۳۸ دوره جشنواره فیلم فجر تهران، مورد توجه منتقدان، مردم و اصحاب رسانه قرار گرفته و با سانس‌های فوق العاده شانس زیادی برای موفقیت و کسب جوایز در مراسم اختتامیه دارد.

شنای پروانه نخستین فیلم بلند محمد کارت محسوب می‌شود، مستندسازی که جوایز بسیاری را در کارنامه خود دارد و حال با فیلم بلندش نیز برای جشنواره دلبری می‌کند.

در فیلم شنای پروانه جواد عزتی، امیر آقایی، طناز طباطبایی، پانته آ بهرام و علی شادمان نقش آفرینی کردند.

خیانت در سالیان گذشته، یکی از جذابترین طرح‌ها برای داستان‌های مکتوب و سینمایی فیلم‌های ایرانی بوده است؛ اما شنای پروانه درباره خیانتی حرف می‌زند که نمونه آن را کمتر در سینمای ایران دیده ایم.

دومین فیلم تالار حافظ در روز دوم، پوست اثر بهمن و بهرام ارک است که آن‌ها نیز با نخستین تجربه فیلم بلند خود وارد بهار سینمای ایران شدند و امیدواری زیادی دارند که فیلمشان با بازخورد خوبی مواجه شود.

فیلم پوست، نخستین فیلم به زبان ترکی سینمای ایران که به صورت حرفه‌ای تولید و اکران شده است.

فاطمه مسعودی فر، جواد قامتی، محمود نظر علیان، ناصر هاشمی، هادی افتخارزاده، عاشق، ولی عبدی، نرجس دلارام و ابراهیم دهقان زاده از جمله بازیگران فیلم پوست هستند.

همچنین قرار است ساعت ۲۲ روز چهارشنبه شانزدهم بهمن، محمدحسین مهدویان با فیلم خوش ساخت جدید خود درخت گردو، با بازی مهران مدیری و پیمان معادی، روزی ویژه را برای علاقمندان به سینما رقم بزنند.

فیلم درخت گردو به واقعه بمباران شیمیایی سردشت کردستان می‌پردازد که هفت تیرماه ۶۶ توسط نیروی هوایی عراق اتفاق افتاد که در این بمباران ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر جان‌باخته و ۸۰۰۰ تن دیگر نیز در معرض گاز‌های سمی قرار گرفتند و مسموم شدند.

ساعت ۱۹ در سالن نارنجی هنرشهر آفتاب، فیلم آتابای به کارگردانی نیکی کریمی به روی پرده می‌رود و ساعت ۲۱ و ۳۰، فیلم مغز استخوان به کارگردانی حمیدرضا قربانی اکران می‌شود.

سالن آبی هنرشهر آفتاب شیراز ساعت ۱۸ روز چهارشنبه میزبان فیلم پوست بهرام و بهمن ارک است و ساعت ۲۰ و ۳۰ فیلم شنای پروانه محمد کارت برای مخاطبان به نمایش در می‌آید.

در پردیس گلستان شیراز هم ساعت ۱۸ و ۳۰ روز بلوا بهروز شعیبی اکران می‌شود و ساعت ۲۱ فیلم تازه سهیل بیرقی با نام عامه پسند به روی پرده نقره‌ای خواهد رفت.

نوزدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز تا ۲۲ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار