مدیر جهاد کشاورزی کازرون از برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور خبر داد و گفت: نرگس زار‌های کازرون همه ساله میزبان گردشگران از نقاط مختلف کشور است.
کد خبر: ۸۲۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸ 04 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: نرگس زار‌های کازرون با قدمت ۱۰۰ سااله یکی از کم نظیر‌ترین رویشگاه‌های طبیعی گل در استان فارس است که همه ساله به دلیل زیبایی و بوی مطلوب دوستداران گل نرگس را از نقاط مختلف کشور به خود جلب می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون با بیان اینکه این شهرستان با برخورداری از ۱۷۰ هکتار نرگس زار از مراکز اصلی تولید گل نرگس در کشور محسوب می‌شود، افزود: سازگاری با شرایط اقلیمی، مقاومت نسبت به کم آبی، زیبایی و عطر و بوی خاص، پرورش در فضای باز و اقتصادی بودن از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که سبب شده کشاورزان شهرستان کازرون به کشت گل نرگس رغبت نشان دهند.

او افزود: برای پرورش گل‌های نرگس در بخش جره و بالاده شهرستان کازرون از هیچگونه کود و یا سمی استفاده نمی‌شود و تولید آن به صورت دیم و ارگانیک است و به همین دلیل گل‌های نرگس تولیدی این منطقه در مقایسه با سایر مناطقی که در این عرصه فعالیت دارند، بسیار متمایز و از عطر و بوی مطبوعی برخوردار است و سبب شهرت ملی شده است.

رشیدی افزود: حدود گل دهی نرگس‌های کازرون ۴۵ روز یعنی از اوایل دی ماه تا اواسط بهمن ماه است و ارقام شهلا، شش پر، هزارپر و شیپوری از گل‌های نرگس تولیدی این منطقه است که علاوه بر ارسال به بسیاری از استان‌ها به کشور‌های اروپایی و حاشیه خلیج فارس هم صادر می‌شود و گل نرگس شهلا از مرغوب‌ترین گل‌های شهرستان کازرون است و به سبب برخورداری از بوی معطر و دوام بیشتر، طرفداران بسیاری دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار