معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: مدیریت یکپارچه استاندار سبب نوسازی مناطق زلزله زده و افزایش مطالبه گری مردم شد.
کد خبر: ۸۱۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱ 03 February 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده به ریاست استاندار کرمانشاه با حضور معاون امور عمرانی استاندار و مدیرکل حوزه استانداری و نیز جمعی از مدیران ارشد استان در سالن فرمانداری سرپل ذهاب پس از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های دهه فجر در اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین برگزار شد. مهرداد سالاری با اشاره به ۱۰۷ هزار واحد تخریبی در زلزله اظهار داشت: هم اکنون مطالبه‌گری مناطق زلزله زده افزایش یافته به نحوی که درخواست احداث ساختمان های اداری که پیش از زلزله در شهرستان‌ سرپل ذهاب نبوده الان وجود دارد. به طور مثال می توان به وصل شدن روستاهای اطراف شهر به سرپل ذهاب و افزایش ارزش افزوده بر زمین های مسکونی آن و فراهم شدن زیرساخت های لازم برای بنای واحدهای مسکونی جدید اشاره کرد.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه افزود: امروز پروژه ذرت خشک کنی که از تسهیلات زلزله بانک کشاورزی استفاده کردند افتتاح شده که این واحد تولیدی پیش از زلزله وجود نداشت. مثال های دیگری همچون عدم پرداخت حق انشعاب آب و برق طی دو سال اخیر،امهال وامها و نیز مطالبه مستاجرین در قالب دریافت زمین های رایگان نیز وجود دارد که با مدیریت یکپارچه استانداری کرمانشاه این امورات تحقق یافته است.

مسعود بهرام نژاد نیز در این جلسه با اشاره به مدیریت بحران خالصانه استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: در صورت قیاس استانهای بحران دیده با استان کرمانشاه از دید فضای بازسازی و ایجاد فرصت واقعیت این موضوع که استاندار و مدیران استان به طور جدی فعالیت کرده اند روشن می شود.

وی درپایان گفت:در ابتدای وقوع زلزله بسیاری از افراد قول کمک داده اما این قول ها فقط مختص به روزهای ابتدایی و انتشار در شبکه های مجازی بود به نحوی که هم اکنون بازسازی ها توسط مجموعه استانی و دیگر افراد انجام شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار