هادی ملکشاهی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل امور مالیاتی استان کرمانشاه از معافیت موقتی ۲۷/۵ میلیارد تومانی مودیان زلزله زده سرپل ذهاب خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 02 February 2020

هادی ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه  ضمن اشاره به خسارت های وارده به مردم در زلزله ۲۱ آبان ۹۶ اظهار داشت: طبق درخواست اداره کل امور مالیاتی استان به دولت مبنی بر تشکیل جلسه ای با حضور هیئت وزیران و تصویب مصوبات مربوطه برای استفاده مردم شهرستان های زلزله زده کرمانشاه برای استفاده از مزایای آن ظرف سه روز نتیجه‌بخش شد. لذا با مصوبات وضع شده ابنیه ای که خسارتی بیش از ۵۰ درصد دیده بودند از مالیات سال های ۹۵ و ۹۶ معاف شدند. همچنین در مصوبات ماده ۱۶۵ در خصوص خسارت دیدگان زیر ۵۰ درصد قوانینی وضع شد؛ در صورت تشکیل کمیته برآورد میزان خسارت و تایید این کمیته مالیات آنها از درآمدهای آینده مودیان شهرستان های زلزله زده کم می ‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: کمیته بررسی شکایات آسیب دیدگان فقط ظرف ۶ ماه پس از وقوع زلزله پذیرای پرونده ها بوده که شامل سه نفر، یک قاضی دادگستری، نماینده فرمانداری شهرستان مربوطه و نماینده امور مالیاتی شهرستان که همان رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان شد. و این کمیته در تمام شهرستان‌ها حتی سنقروکلیایی تشکیل شد. بیشترین کمک های مالیاتی خسارت دیدگان زیر ۵۰ درصد مربوط به شهرستان سرپل ذهاب با ۲۷/۵ میلیارد تومان پذیرش خسارت می باشد که این مبلغ از درآمدهای آینده این افراد کسر شد. در مجموع از ۳۸۸ نفر مودیان سرپل ذهاب۳۳۳ مورد شخص حقیقی و ۵۵ نفر شخص حقوقی اعلام خسارت کردند.

ملکشاهی خاطر نشان کرد: جمع کمک های شهرستان های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، روانسر، کرمانشاه و حتی دالاهو و صحنه به ۴۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید که از درآمدهای بعدی آن ها طبق سود اعلام شده کسر شد.

وی در پایان گفت: با توجه به آسیب ساختمان اداری بخش قدیم سرپل ذهاب و همچنین ثلاث باباجانی اقداماتی در این خصوص انجام شد؛ بدین ترتیب که زمینی برای احداث اداره امور مالیاتی در ثلاث باباجانی در نظر گرفته که هم اکنون پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۵۰ درصد دارد. همچنین انجام عملیات عمرانی ساختمان اداری سرپل ذهاب مربوط به بخش قدیمی آن در حال انجام است؛ زیرا که بخش جدید آن که قبل از زلزله ساخته شد آسیبی ندید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار