حجت الاسلام احمدی، با اشاره به وضعیت نابسامان فرهنگی در بسیاری از کشورهای اسلامی، گفت: فهما، فرهنگی است که در آینده ای نزدیک، مانند انقلاب به بسیاری از کشورهای جهان صادر خواهد شد.
کد خبر: ۸۱۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ 01 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازستاد اطلاع رسانی رویداد ملی فهما استان کرمانشاه، «حجت السلام یوسف احمدی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، با بیان اینکه دین اسلام قدمت ۱۴۰۰ ساله دارد، گفت: اولین پایگاه اجتماعی که در دین مبین اسلام تشکیل شد، مسجد بود.

وی با بیان اینکه در صدر اسلام مسجد محل رجوع کارهای روزمره و اجتماعی مردم بود، افزود: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شیوه های جدیدی برای پیشبرد و پیشرفت این روند در دستور کار قرار گرفت و متناسب با آن برخی از دستگاه ها متولی امور مساجد شدند.

حجت الاسلام احمدی،‌ اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور یکی از دستگاه هایی بود که ساماندهی امور فرهنگی و عمومی مساجد را با راه اندازی کانون های فرهنگی هنری، جذب جوانان و رونق بخشیدن به مساجد عهده دار شد.

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری تعداد زیادی از نوجوانان، جوانان و اقشار مختلف مردم را جذب مساجد کرده اند، ابراز کرد: کانون ها انسجام و ساماندهی خوبی به فعالیت ها و برنامه های مذهبی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی در مساجد بخشیده اند.

عضو‌ شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، به اولین رویداد ملی انتخاب پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران اشاره و اذعان کرد: فهما، فرهنگی است که در آینده ای نزدیک، مانند انقلاب به بسیاری از کشورهای جهان صادر خواهد شد.

وی وضعیت نامناسب فرهنگی در بسیاری از کشورهای اسلامی را یادآور شد و گفت: فهما ریشه در سه کلمه مهم و کلیدی فرهنگ، هنر و مسجد دارد و حتی در چشم اندازی فراملی می توان الف آخر آن را به انتظار متصل کرد چرا که همه ما منتظر فرج امام زمان(عج) هستیم.

حجت الاسلام احمدی، تصریح کرد: فهما یک رویداد فرهنگی بسیار خوب است که با غنا، پشتوانه و پشتکار بچه های مسجدی شکل گرفته است. جوانان مسجدی با روحیه جهادی پای کار آمده اند و برای آن جان می دهند لذا از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه جوانان با انگیزه عضو کانون های مساجد دست به دست هم داده و پشت این قضیه هستند، متذکر شد: اگر رویداد ملی فهما به جریان بیافتد اما روحیه جهادی پشت آن نباشد، در میانه راه ابتر و بی نتیجه می ماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، بیان کرد: فکر و ایده اصلی رویداد ملی فهما از ابتدا با محوریت جوانان شکل گرفته و هدف آن نیز جذب بیش از پیش آنان به مساجد است.

وی اضافه کرد: اگر این طرح به خوبی معرفی شود و از نظر تبلیغاتی روی آن کار شود، بسیاری از جوانانی که با مساجد ارتباط ندارند نیز جذب کانون های فرهنگی هنری شده و فعالیت های خود را در مساجد دنبال می کنند.

حجت الاسلام احمدی، با تذکر این نکته که وقتی هدف ها یکی شود زودتر به نتیجه می رسیم، تأکید کرد: رویداد ملی فهما نه تنها یک برنامه موازی نیست بلکه می تواند برنامه ای الگو برای سایر دستگاه های متولی امور مساجد باشد.

وی در پایان با قدردانی از طراحان این رویداد ملی و اقدامات ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در معرفی این رویداد بزرگ، گفت: با روحیه و پشتکاری که از این مجموعه سراغ دارم، در آینده ای نه چندان دور استان کرمانشاه یکی از استان هایی است که در صدر این طرح کشوری قرار می گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار