مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲۵ هزار یتیم و فرزندان محسنین در استان کرمانشاه وجود دارد گفت: تلاش می‌شود تا پایان سال تعداد حامیان هر یتیم به ۶ مورد افزایش یابد.
کد خبر: ۸۱۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 30 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازتسنیم،محسن رخصی، با اشاره به اینکه 120 نوع خدمت به مددجویان کمیته امداد ارائه می‌شود اظهار داشت: اکنون 78 هزار خانوار با جمعیت 180 هزار نفر تحت پوشش این نهاد هستند و خدمات متنوعی را دریافت می‌کنند.

وی پرداخت کمک معیشت در قالب مستمری، وام‌های کارگشایی، کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج از جمله خدمات ارائه شده به مددجویان دانست و عنوان کرد: در استان کرمانشاه در مجموع ماهانه 19 میلیارد تومان کمک هزینه معیشت به حساب خانوارهای تحت پوشش واریز می‌شود.

رخصی با اشاره به مستمری پرداختی این نهاد از 172 هزار تومان برای خانواده‌های یک نفره و 536 هزار تومان برای خانواده‌های پنج نفره گفت: تلاش می‌شود از خیران داخل و خارج از استان برای کمک به مددجویان استفاده شود.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه 7000 یتیم و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد و حامیان طرح اکرام ایتام وجود دارد گفت: این تعداد تحت حمایت 21 هزار حامی قرار دارند.

رخصی افزود: تلاش می‌شود تا پایان امسال حداقل 25 هزار حامی جدید به حامیان طرح اکرام ایتام افزوده شود و اکنون به طور میانگین برای هر یتیم سه حامی وجود دارد که تلاش می‌شود تعداد حامیان هر یتیم تا پایان سال به 6 نفر افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مدل ویژه‌ای جهت اشتغال خانواده‌های مددجو طراحی شده است گفت: مددجویان بیکار که دارای شرایط اشتغال‌زایی هستند مورد مشاوره و استعدادسنجی قرار می‌گیرند و دوره‌های انگیزشی و آموزشی برای آن‌ها برگزار می‌شود.

رخصی با بیان اینکه تاکنون 2700 نفر از مددجویان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند افزود: این افراد در نهایت برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ 50 میلیون تومان به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار