همزمان با شهادت حضرت زهرا (س)
همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) مراسم سوگواری و عزاداری در نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی برگزار شد
کد خبر: ۸۱۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 29 January 2020

 

 

همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س) شامگاه گذشته سراسر استان مرکزی در غم و اندوه بود و مردم ولایتمدار و متدین استان مرکزی از زن و مرد و پیرو و جوان با حضور در مساجد، تکایا، حسینه ها و حرم مطهر امامزادگان به سوگواری و عزاداری در غم شهادت این بانوی بزرگ اسلام پرداختند.

 

سخنرانان نیز به سخنرانی در مدح این بانوی بزرگ اسلام، ولایتمداری و سیر و منش ایشان پرداخته و مداحان نیز با مداحی و سینه زنی و عزاداری در غم شهادت این بانوی بزرگ اسلام نوحه سرایی کرده و شرکت کنندگان نیز اشک ماتیم ریختند.

 

به همین مناسبت سوگواری شهادت حضرت زهرا (س)در آستان مقدس امامزادگان عبدالله (ع)و آمنه خاتون (س( شهر اراک با سخنرانی حجت الاسلام دهقانی و مداحی محمود قاسمی در برگزار شد.

 

سوگواره یاس نبوی در ۹۰بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار شد

 

 

بنا بر این گزارش سوگواره یاس نبوی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ۹۰ بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار شد.

 

این طرح معنوی در  ۹۰  امامزاده و بقعه متبرکه استان مرکزی و از  ۵ بهمن لغایت ۱۱بهمن ۹۸به مدت ۷شب در حال برگزاری است که شامگاه گذشته همزمان با شب شهادت این مراسم به صورت ویژه در این بقاع با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و سخنرانان و مداحان برجسته کشوری و استانی برگزار شد.

 

سخنرانی،عزاداری،روضه خوانی،تعزیه داری،برگزاری گفتمان دینی،برپایی خیمه های معرفت و اجرای دیگر برنامه های فرهنگی از جمله برنامه های معنوی این آئین است و امروز نیز همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)مراسم زنجیر زنی و حرکت دسته های عزاداران فاطمی از مناطق مختلف به سمت امامزادگان انجام می شود و در پایان این مراسم از عزاداران در غالب سفره های اطعام پذیرایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار