فرماندار دالاهو به قابلت‌های بالا و ناشناخته این منطقه اشاره کرد و گفت: در منطقه «دال» به معنی عقاب و «آهو»،‌ مردم این دیار خود نگهبان هستند و اجازه شکار در این منطقه را به احدی نمی‌دهند.
کد خبر: ۸۱۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 29 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،کرم محمدی، اظهار داشت: دالاهو آخرین شهرستانی است که در پایان برنامه سوم توسعه در سال 1384 به مرکزیت کرند غرب به شهرستان‌های کشور اضافه شد و به‌عنوان چهاردهمین شهرستان استان کرمانشاه نام گرفت.

وی ادامه داد: دالاهو در مسیر اصلی راه کربلا قرار دارد و هرساله زائران بیشماری از این شهرستان عبور می‌کنند و حدود 154 روستا را شامل می‌شود.

فرماندار دالاهو با بیان اینکه این شهرستان 33 درصد دامداری و دامپروری استان را در خود جای داده است، گفت: دالاهو با دارا بودن 152 هزار هکتار مراتع و منابع طبیعی که 90 هزار هکتار آن در اختیار گونه‌های مختلف درختان از جمله بلوط است، در فصل کوچ عشایر به ییلاق، 33 درصد عشایر در دالاهو مستقر می‌شوند.

وی در خصوص نامگذاری شهرستان به دو واژه «دال» به معنی عقاب و «آهو» گفت: دال و عقاب در کوه‌های این منطقه زیاد بوده، به همین دلیل به این نام معرف شده و ساکنان این دیار نه به خاطر دستوالعمل‌های و ممنوعیت‌های دولتی، بلکه به خواست خودشان، شکار را برای همه ساکنان شهرستان ممنوع می‌دانند و هم‌اکنون گونه‌های مختلف جانوری به وفور در این منطقه یافت می‌شود.

دالاهو روی ریل توسعه قرار دارد

محمدی، دالاهو را با وجود ریجاب و آبشارهای بسیار زیبا و چشم‌نواز و همچنین وجود ده‌ها جاذبه‌ طبیعی دیگر، آن را بهشت استان کرمانشاه معرفی کرد و یادآور شد: مردم خود نگهبان هستند و اجازه شکار در این منطقه را به احدی نمی‌دهند.

این مقام مسؤول با اشاره به وجود 61 هزار هکتار زمین زراعتی در این شهرستان، تصریح کرد: سال گذشته نزدیک به 200 میلیارد تومان فروش باغات به‌ خصوص انجیر و زیتون داشتیم که امسال نیز 20 تن به کشور فرانسه و 10 تن به کشور عراق صادر شده است.

وی با بیان اینکه این شهرستان روی ریل توسعه قرار دارد، به صنایع دستی آن اشاره کرد و آن را سرپنجه تلاش، تفکرات و اختراعات ویژه مردم دالاهو دانست.

محمدی به سازهای سنتی منطقه زلان از توابع بخش گهواره، شالان با میوه‌های بهشتی اشاره و بیان کرد: سراب کرند به دلیل وجود باغات وزیبایی منحصر به‌فرد آن از اویل سال تا مهرماه پذیرای هزاران نفر از سراسر کشور است.

وی با اشاره به مشکل ترافیکی موجود در این سراب در فصل گردشگری، گفت: درصدد هستیم مسیر رفت و برگشت آن را یک‌طرفه کنیم، اگر این مشکل را رفع کنیم تاحدودی مشکل پارکینگ این منطقه نیز حل و فصل می‌شود.

فرماندار دالاهو در ادامه یکی از برنامه‌های مهم پیش‌رو را برگزاری یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: حضور گسترده توام با شور و شوق در پای صندوق‌های رای می‌تواند مصونیت ملی را افزایش دهد.

وی ادامه داد: مردم بزرگوار شیعه و سنی و اهل حق در این شهرستان که تجلی وحدت ملی هستند در تمامی انتخابات گذشته جمهوری اسلامی ایران بالاترین مشارکت در سطح استان را به خود اختصاص داده‌اند که این نشانگر عشق و علاقه آن‌ها به نظام و انقلاب است.

محمدی اضافه کرد: مشارکت حداکثری، انتخابات قانونمند، بی‌طرفی کامل همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها و موسسات و نهادهایی که از بودجه بیت‌‌المال ارتزاق می‌کنند، اصول اساسی فراروی ما برای صیانت از حق‌الناس است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار