رئیس بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه از انجام پیوند قلب در کرمانشاه خبر داد و گفت: با انجام این کار، پک کامل تشخیصی و درمانی قلبی و عروقی، همگی در استان کرمانشاه انجام خواهد شد.
کد خبر: ۸۱۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 29 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،طبق آمار رسمی ثبت‌احوال کرمانشاه در سال 97 حدود 50 درصد از آمار مرگ و میر به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است، البته این آمار قابل تحمیل به دیگر استان‌های کشور نیز است.

سال‌هاست بیماری‌های قلبی و عروقی علت اول مرگ ومیر در کشور بوده است، حال گذشته از اینکه گسترش بیماری‌های قلبی و عروقی به‌دلیل سبک زندگی که برخواسته از افزایش مصرف شیرینی‌ها، روغن‌ها، فست‌فوت‌ها، مصرف سیگار و عدم تحرک همراه با استرس زندگی صنعتی بوده است.

اما، نیاز به درمان بیماری قلبی و عروقی روبه‌ افزایش است به گونه‌ای که حتی سن ابتلا به این بیماری کاهش یافته و به همین دلیل در بیمارستان‌های کرمانشاه بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق ایجاد شده و در سال 78 نیز بیمارستان ویژه‌ بیماری قلب و عروق به‌نام بیمارستان امام علی(ع) راه‌اندازی شد.

این بیمارستان دارا بودن بخش‌های جراحی قلب، آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی، الکتروفیزیولوژی، بازتوانی و... با تجهیزات پیشرفته و کادر مجرب، نقش مهمی در درمان بیماران قلب و عروقی دارد.

رئیس بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به قدمت 17 ساله این بیمارستان، اظهار داشت: خوشبختانه کرمانشاه این قابلیت را دارد که مرکز درمانی قلبی غرب کشور باشد.

جواد عظیمی‌وقار در خصوص دیگر امکانات این بیمارستان، اضافه کرد: این مرکز با سه بخش سی.سی.یو (50 تخت)، یک بخش آی.سی.یو (20 تخت بستری)، بخش آنژیوگرافی، الکتروفیزیولوژی، بخش داخلی مردان و زنان، اتاق عمل و... تقریبا تمامی اقدامات تشخیصی و درمانی که برای بیمارستان قلبی و عروقی تعریف شده است را داراست.

وی از انجام پیوند قلب در کرمانشاه خبر داد و گفت: با انجام این کار، پک کامل تشخیصی و درمانی قلبی و عروقی، همگی در استان کرمانشاه انجام خواهد شد.

عظیمی‌وقار، توضیحات خود را در این رابطه اینگونه ادامه داد: مطالبه‌گر اصلی در رابطه با پیوند قلب خود دانشگاه علوم پزشکی است خیلی از کارها در این خصوص انجام شده، آموزش برای پرسنل(پزشک و پرستار) از سوی دانشگاه انجام شده نیروهایی را به بیمارستان‌های پیوند قلب در تهران (شهیدرجایی و شریعتی) اعزام کرده‌ایم و هم‌اکنون در حال گرفتن تائیدیه‌های مربوطه هستیم و احتمالا اوایل سال 99 پیوند قلب در کرمانشاه انجام خواهد شد.

وی وضعیت بیماران قلبی را در مقایسه با دیگر بیماری‌ها اورژانسی و حیاتی عنوان کرد و افزود: گاها بیمار قلبی وارد درمانگاه این بیمارستان می‌شود و چه نوبت داشته باشد چه نداشته باشد باید سریع به وضعیتش رسیدگی شود، در این رابطه مردم باید صبوری کنند.

وی داشتن همراه‌سرا برای بیمارستان امام علی‌(ع) را در قالب یکی از ضرورت‌ها دانست و گفت: اگر بخواهیم براساس استانداردهای بین‌المللی بیمارستان بسازیم باید اول بخش‌های پشتیبانی ازجمله همراه‌سرا و پارکینگ برای خودروهای همراه بیمار بسازیم بعد بخش‌های اصلی، اما متاسفانه در ایران ابتدا براساس نیازهای بیماران(اتاق عمل، بخش‌های بستری و...) و در آخر موارد پشتیبانی ساخته می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار