تخلفات ساختمانی را این روزها تقریبا می‌شود در اکثر ساختمان‌های شهر مشاهده کرد، یکی طبقه اضافه احداث کرده، آن دیگری پارکینگ به اندازه کافی نساخته و یکی هم ساختمان نوسازش را زیادی جلو آورده!
کد خبر: ۸۱۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 29 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،تمامی این تخلفات عمدتا راهی کمیسیون ماده 100 می‌شود و آنجا یا حکم به تخریب می‌دهند، یا جریمه و یا سایر احکامی که قانون برای این دسته تخلفات تعیین کرده است.

تخلفات ساختمانی در کلانشهرهایی مثل کرمانشاه حجم بالایی دارد و همین امر موجب تلنبار شدن پرونده ها در شهرداری و کمیسیون ماده 100 شده است و حالا برای رفع این مشکل و تسریع و تسهیل در روند کار پرونده های تلنبار شده، برخی شهرداری های کلانشهرهای اقدام به راه اندازی "شورای معماری" کرده اند.

این شورا به نحوی بازوی کمکی و مشاور کمیسیون ماده 100 محسوب میشود و میتواند تا حدی از بار پرونده های تلنبارشده این کمیسیون و شهرداری کم کند.

حالا این شورا چندماهی است که در کلانشهر کرمانشاه آغاز به کار کرده و تاکنون گره کار بیش از 200 پرونده را هم باز کرده.

مهندس یحیی عیدی بیرانوند قائم مقام شهردار کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه این شورا چندماهی است با مساعدت شورای شهر کرمانشاه، استاندار کرمانشاه، فرمانداری کرمانشاه، معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه و دادستان در شهرداری کرمانشاه راه‌اندازی شده، گفت: این شورا بر اساس یک سری اصول و ضوابط مبتنی بر قانون ایجاد شده و به تصویب شورا و تایید فرمانداری کرمانشاه رسیده است.

وی با اشاره به بروز تخلفات در برخی ساخت و سازهای صورت گرفته در سطح شهر، گفت: در برخی ساخت و سازهای سطح شهر متاسفانه اصول و ضوابط شهرسازی رعایت نمی‌شود و همین امر موجب ارجاع پرونده‌های این تخلفات به کمیسیون‌ ماده 100 شده و با توجه به حجم بالای تخلفات معمولا پرونده‌ها تلنبار می‌شود.

عیدی تصریح کرد: با توجه به این شرایط وجود این شورا باعث می‌شود هرکس که به رای کمیسیون‌های ماده 100 و نیز به ارزیابی و کارشناسی کارشناسان شهرداری اعتراض دارد بتواند در این شورا مشکل خود را مطرح کند.

قائم مقام شهردار کرمانشاه با بیان اینکه این شورا تداخلی با کمیسیون ماده 100 ندارد، گفت: این شورا تنها مشاور فنی مجموعه شهرداری و رفع ابهام کننده مسائل شهرداری در بحث تخلفات ساخت ساز است.

وی یادآور شد: هر پرونده ای که نیاز به رای ماده 100 داشته باشد به این کمیسیون ارجاع میشود، اما تلاش ما این است که با وجود این شوار رایی از کمیسیون ماده 100 بیرون بیاید که به رفع مشکلات پرونده‌ها کمک کرده و مانع از بلوکه شدن پرونده‌ها شود.

عیدی تصریح کرد: این شورا 10 عضو ثابت و چهار عضو متغیر دارد، برخی از اعضای ثابت این شورا عبارتند از شهردار کرمانشاه، قائم مقام شهردار و معاون حوزه اقتصادی و معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه و اعضای متغیر نیز که بر حسب نیاز به جلسه شورا دعوت میشوند عبارتند از دبیر کمسیون ماده 100، شهردار منطقه، مدیر فنی منطقه و مسئول ماده 100 منطقه.

وی با اشاره به رضایت بسیار مردم از عملکرد این شورا در مدت کوتاه فعالیت آن گفت: فعالیت این شورا سود چند جانبه است و ضمن ممانعت از تلنبار شدن پرونده‌‎ها در شهرداری، موجب می‌شود گره کار مردم باز شده و مشکلات مردم سریعا رفع شود.

به گفته قائم مقام شهردار کرمانشاه با گذشت چند ماه از فعالیت این شورا به بیش از 200 پرونده رسیدگی شده است.

عیدی با بیان اینکه فعالیت این شورا در سال جاری بصورت آزمایشی است، گفت: چنانچه این شورا بتواند خروجی مطلوب تری در ماه های آینده داشته باشد میتواند زمینه ساز استمرار این طرح در سالهای آتی باشد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار