به منظور تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانه های محلی استان در خصوص جرائم رسانه ای حمید نادریان نشست بازپرس ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی ،فضای مجازی و سایبری در نشستی با حضور اصحاب رسانه شرکت کرد.
کد خبر: ۸۱۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ 29 January 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، کمتر از یک ماه دیگر قریب 22 روز دیگر جمهوری اسلامی ایران و فراخور آن، استان شاهد یک انتخابات پرشور با حضور حداکثری همه گروهها و طیف های سیاسی خواهد بود، اما آنچه که در این مجال لازم است به آن اشاره شود، جلوگیری از جرائم رسانه ای قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات خواهد بود.
قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در شهرستان بویراحمد در این نشست به بیان پاره ای از قوانین و مقررات مطبوعات پرداخت.
نشست قاضی ویژه انتخابات با اصحاب رسانه / تخلفات انتخاباتی را بهتر بشناسید

نادریان با بیان این نکته وقتی مدیر مسئول رسانه ای ، شخصی را کتباً به عنوان مدیر مسئول معرفی نماید،افزود: اقداماتی که آن فرد انجام می دهد، مسئولیتش هم برای خود و هم برای مسئول اصلی رسانه تعهد آور است.
نادریان در مورد انتشار تصاویر یا صوت شخصی از نامزدها نیز گفت:انتشار تصویر و صوت نامزدهای انتخابات نیازمند اخذ مجوز از آنها می باشد.
وی تصریح کرد: مطابق نصوص صریح آیین دادرسی کیفری و جرائم رایانه ای، حقی را برای آن شخص در نظر می گیرند که می تواند شکوائیه ای تنظیم و به دادسرا ارائه نماید.
نادریان در ادامه اظهار کرد: اگر شخصی بدون اجازه از شخصی عکسبرداری نماید، با شکایت آن فردی که از وی عکس برداری شده ، تصویر بردار تحت پیگیرد قضایی قرار می گیرد.
نشست قاضی ویژه انتخابات با اصحاب رسانه / تخلفات انتخاباتی را بهتر بشناسید

وی در خصوص سایت های مجاز و غیر مجاز گفت: دادستان و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص برخورد باسایت های متخلف، در صورت هرگونه تخلف،برخورد قضایی لازم را انجام می دهند.
نادریان با بیان این که با تبلیغات زود هنگام در فضای مجازی و سایت برخورد کرده ایم افزود :چنین سایت هایی را مسدود و یا مدیران آنها را احضار و تذکر داده ایم.
وی گفت:84 سایت مجاز و 15 سایت به عنوان پایگاه خبری غیرمجاز در استان وجود دارد و فعالیت می کنند.
قاضی رسیدگی کننده به پرونده های جرائم انتخاباتی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان ،با بیان این که حضور مردم در عرصه ی انتخابات باید مد نظر رسانه ها باشد، اظهار داشت: فعالیت سایت ها باید در خصوص حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد نه ایجاد تشویق اذهان عمومی و ایجاد اختلاف و تفرقه نمایند.آن چیزی که برای ما خیلی مهم است حضور حداکثری مردم است.
نشست قاضی ویژه انتخابات با اصحاب رسانه / تخلفات انتخاباتی را بهتر بشناسید

نادریان با اظهار این که اصحاب رسانه در راستای قانون اساسی و آزادی رسانه فعالیت می کنند،افزود:قانون مطبوعات حد و مرز رسانه را مشخص کرده است هرگونه جعل عنوان، تبلیغ غیرمجاز،ایجاد اختلاف و تشویش اذهان عمومی توسط رسانه ها ممنوع است.
وی به رسانه ها در مورد انتشار اسامی متهمان جرائم انتخاباتی هشدار داد و گفت: انتشار اساسی متهمان تخلفات انتخاباتی قبل از صدور رأی قطعی و یا انتشار مطلبی خلاف واقع مبنی  بر رد صلاحیت یا انصراف نامزدها و یا انتشار علت رد صلاحیت ها نسبت به داوطلبان، ممنوع بوده و جرم رسانه ای خواهد بود.
نادریان در پایان گفت: هرگونه استفاده ابزاری از تصاویر اشخاص و رجال جهت تبلیغات انتخابات ،ممنوعیت دارد.
لازم به ذکر است قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در شهرستان بویراحمد در این نشست به بیان پاره ای از قوانین و مقررات مطبوعات پرداخت ،فضای مجازی و رسانه برای اصحاب رسانه پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار