مدیرکل پزشکی قانونی استان ؛
مدیرکل پزشکی قانونی استان از راه اندازی اداره پزشکی قانونی در شهرستان ایوان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با رایزنی های به عمل آمده با مسئولین شهرستان ایوان در صورت تامین مکان مناسب این مرکز در ایوان راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۸۱۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 28 January 2020

 
  به گزارش تابناک ایلام؛دکتر مهدی علیزاده مهاجر اظهار کرد: یکی از مشکلات پزشکی قانونی در ایلام عدم استقرار پزشکی قانونی در شهرستان‌ها بود که خوشبختانه با راه اندازی اداره پزشکی قانونی در شهرستانهای دهلران ، دره شهر ، چرداول و مهران این مشکل در این شهرستان‌ها مرتفع شده است.

وی با بیان این‌که در  پزشکی قانونی دهلران فضای لازم برای تشریح ایجاد شده است، گفت:  هرچند در زمینه فضای فیزیکی ادارات مشکل داریم اما در تلاش هستیم که این مشکل با هم‌افزایی بین ادارات حل شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان از راه اندازی اداره پزشکی قانونی در شهرستان ایوان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با رایزنی های به عمل آمده با مسئولین شهرستان ایوان در صورت تامین مکان مناسب این مرکز  در ایوان راه اندازی خواهد شد.

علیزاده از جذب 7 پزشک برای خدمت در مراکز شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: اهمیت کار پزشکان و  کارشناسان پزشکی قانونی در این است که اظهار نظرهایی که در موارد ارجاعی ارائه می‌دهند می‌تواند مشکل‌گشای بسیاری از پرونده‌های دستگاه قضائی باشد و همین امر ضرورت هم‌افزایی دیگر نهادها و مرکز را بیش از پیش  مشخص می‌کند.

وی با اشاره به تردد میلیونی زائران در ایام اربعین و در طول سال از مرز مهران، تصریح کرد: در دی ماه،  ساختمان لازم برای پزشکی قانونی مهران پس از تفاهم‌نامه با شورای شهر مشخص و این پزشکی قانونی این شهرستان افتتاح شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام تصریح کرد: در ایام اربعین همکاران پزشکی قانونی  24 ساعته برای ارائه خدمات رایگان  در مهران حضور داشتند و به تبع این خدمات در سایر شهرستان‌ها با حساسیت ویژه‌ای در این ایام انجام گرفت و کارشناسان چه در زمینه معاینات و چه در زمینه اجساد وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دادند.

علیزاده گفت: با رایزنی‌هایی که با شرکت نفت انجام شده قرار است 8 میلیارد ریال برای احداث مرکز پزشکی قانونی مهران اختصاص یابد و امیدواریم بتوانیم با انجام این خدمت به صورت کامل  به زائران عتبات و مردم مهران خدمات لازم را ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: در 9 ماهه‌ی اول امسال بیش از 12696 نفر  به مراکز معاینات پزشکی قانونی در استان مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام از جذب یکصد میلیارد ریال اعتبارات استانی جهت خرید دستگاه HPLC  خبر داد و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده این دستگاه در ایلام مستقر شود.

علیزاده از راه اندازی آزمایشگاه سم شناسی در آینده‌ی نزدیک خبر داد و گفت: برای حل کمبودهای موجود رایزنی‌های لازم با مرکز ادامه دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام تاکید کرد: پزشکی قانونی استان با دارا بودن اولویت‌های پژوهشی مشخص دست همه‌ی پژوهشگران را به گرمی می‌فشارد تا نتیجه فعالیت‌های این اداره‌کل خود را در کاهش اطاله‌ی دادرسی‌ها نشان دهد./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار