رئیس شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه از وجود بیش از ۳۸ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ 27 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  مهر،حسین بیگلری اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج در استان کرمانشاه داریم.

رئیس شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیاری از این بیماران با مشکلات مالی مواجه هستند، افزود: شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج استان بودجه دولتی برای کمک به این بیماران ندارد و فقط از کمک‌های مردمی در این راستا استفاده می‌شود.

این مسئول ادامه داد: این در حالی است که داروهای خارجی از تعرفه داروخانه‌ها خارج است و هزینه‌ها بسیار بالاست.

بیگلری همچنین خاطر نشان کرد: حدود ۱۸۵۰ بیمار پیوند کلیه داریم که خوشبختانه بحث پیوند کلیه در استان فعال است و به زودی بخش پیوند قلب نیز در استان فعال خواهد شد.

این مسئول خاطر نشان‌کرد: رهبر انقلاب فرمود بیمار باید فقط درد بیماری را داشته باشد اما متأسفانه درد مشکلات مالی برای بیمار بسیار کمر شکن است.

رئیس شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه گفت: برای جامه عمل پوشاندن به بیانات مقام معظم رهبری درصدد هستیم با رشد روز افزون مشارکت‌های مردمی برای کمک به مشکلات درمانی و معیشتی بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه شاهد رفع مشکلات این بیماران باشیم.

بیگلری از راه اندازی طرح منتظران‌ظهور جهت یاری رساندن به بیماران خاص خبر داد و گفت: به این منظور به همکاری ۳۱۳ نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیازمندیم که بتوانیم این طرح را برای اولین بار در کشور راه اندازی کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار