جلسه نشست فرماندار هرسین با کارشناسان نهاد کتابخانه ها در محل فرمانداری شهرستان هرسین برگزار گردید.
کد خبر: ۸۱۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 27 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از‍  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه این جلسه با موضوع طرح مطالعاتی "شهر خواندن " و با حضور سجاد محمدیان ، حامد محققی و کاظم رستمی از واحد پژوهش نهاد کتابخانه های کشور با همراهی کوروش باباجانی کارشناس فرهنگی ، شیوا یاری کارشناس برنامه ریزی اداره کل اداره کتابخانه عمومی استان کرمانشاه ، معین چهری سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان هرسین و ملیحه حاتمی رابط فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان هرسین برگزار گردید.

این طرح که معنای گسترده خواندن را در زمینه های مختلف در بر می گیرد و به منظور توانمندسازی شهروندان هرسین در جهت کاهش آسیب های اجتماعی بعد از پژوهش های لازم به مرحله اجرا در می آید.

از بین سه شهرستان کاندید این طرح در بین شهرهای کمتر توسعه یافته ی کشور ، شهرستان هرسین بخاطر تلاش های فرماندار، امام جمعه شهرستان و دیگر مسئولین که در برنامه های فرهنگی شهرستان مخصوصا در بحث مطالعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش میکنند برگزیده شده است.

این کارشناسان در دو تیم کاری طی سه روز در شهر هرسین ، بخش بیستون و روستاهای شهرستان با حضور مسئولین ، نخبگان ، کارآفرینان، بازدید میدانی را از نقاط آسیب پذیر شهرستان ، همچنین پخش پرسش نامه هایی تنظیم شده در این رابطه بررسی های لازم را انجام خواهند داد.

شناخت مهم ترین آسیبهای اجتماعی و فرهنگی و جهت دادن راهکارهای عملی در مرحله اجرا از جمله اهداف این پژوهش می باشد.

در ادامه امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین ضمن تقدیر از نهاد کتابخانه های کشور و در رأس آن دبیر کل این نهاد جناب آقای علیرضا مختارپور و همچنین اداره کتابخانه های عمومی استان و شهرستان، رهنمودهایی در زمینه این طرح را ارائه نمودند و طی سخنانی از مسئولین شهرستان خواستند همکاری لازم را به منظور اجرای طرح مذکور داشته باشند.

دیدار با امام جمعه محترم شهرستان جناب آقای دکتر اجرایی ، دیدار و گفتگو با فعالین فرهنگی و اعضای فعال کتابخانه ، تحقیق میدانی در محله های شهرک آزادی،پاقلعه،ده بالا،تازه آباد،کافه کتاب بانو،حضور در بین مردم بازار برنامه روز اول تیم مطالعاتی-پژوهشی نهاد کتابخانه های کشور در قالب دو تیم کاری بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار