این روزها که تب والیبال در ایران بالا گرفته و تیم ملی کشورمان هم سال آینده راهی رقابت‌های المپیک می‌شود، بیش از هر زمان دیگر می‌توان جای خالی بلندقامتانی از کرمانشاه را در ترکیب تیم ملی دید.
کد خبر: ۸۱۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶ 26 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،این خلاء امروز و دیروز والیبال کرمانشاه نیست و یک دهه‌ای می‌شود که دیگر چرخ والیبال این استان به مانند روزگاری که تیم بانک تجارت و بزرگانی همچون عبادالله شیرزاد، برادران کامروامنش، کنجدی، عباس امانی، سعید حریری، سیاوش سرحدی، پیمان اکبری و ... نام آن را در والیبال ایران پرآوازه کرده بودند، نمی چرخد.

آن روزها والیبال کرمانشاه در ایران حرفی برای گفتن داشت و هرسال پدیده‌هایی بلندبالا و سروقامت از دل والیبال این استان ظهور می‌کردند، اما این روزها جز خاطره‌ای و افسوسی چیزی از آن روزگاران برایمان باقی نمانده است.

حالا با این وضعیت و به فاصله یک ماهی از تغییرات در راس هیات والیبال کرمانشاه، بزرگان این رشته در استان گردهم آمده‌اند که همفکری داشته باشند و دست به دست هم دهند تا دوباره والیبال این استان را به اوج برسانند.

فرهمند سال افزون رئیس جدید هیات والیبال استان در این گردهمایی که امروز(ششم بهمن) در سالن هادیان مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، بابیان اینکه در این سالها کرمانشاه از قطار والیبال ایران جامانده، اظهارکرد: در دهه‌های گذشته زمانی که اردوهای تیم ملی والیبال برپا می‌شد، حداقل از کرمانشاه چند نفر دعوتی به این اردوها داشتیم، اما سال گذشته جز یک نفر در بخش بانوان نماینده‌ای نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: اینکه امروز به جایی رسیده‌ایم که هیچ دعوتی برای اردوهای تیم ملی نداریم، برای والیبال کرمانشاه فاجعه است.

رئیس هیات والیبال استان در ادامه با اذعان به ضعف والیبال کرمانشاه در تیمداری، اعلام کرد: در کنار ملی پوشانی که والیبال کرمانشاه در سنوات گذشته داشت، تیم‌های خوبی نیز داشتیم که کابوسی برای تیم‌های استان‌های مقتدر در این رشته بودند.

وی با تاکید براینکه عامل ضعف کنونی والیبال کرمانشاه تنها مربوط به هیات قبلی نیست، عنوان کرد: رئیس سابق هیات والیبال استان، در زمان تصدی‌اش تلاش‌های زیادی برای نجات والیبال کرد، اما مشکل اینجا بود که جامعه والیبال استان برای نجات این رشته پای کار نیامدند.

سال افزون اضافه کرد: متاسفانه وضعیت فعلی والیبال ما بگونه ای است که اگر 10 سال دیگر هم بصورت شبانه روزی کار کنیم، نمی‌توانیم به والیبال ورامین، آمل و ارومیه برسیم.

وی خواستار ورود پیشکسوتان والیبال برای نجات این رشته در استان شد و گفت: ما می‌خواهیم که از کمک پیشکسوتان استان برای بازگشت به اوج این رشته در استان بهره مند شویم، برای همین از همه آنها می‌خواهیم که پای کار بیایند.

رئیس هیات والیبال کرمانشاه باتاکید براینکه هیات‌های شهرستانی این رشته باید همگی فعال شوند، عنوان کرد: در سالهای گذشته اکثر شهرستان‌های استان تیم‌های والیبال داشتند و حتی شهرهایی مانند گیلانغرب، هرسین و اسلام آبادغرب رقیب جدی تیم کرمانشاه بودند و رقابت‌های گرمی را بین این تیم‌ها شاهد بودیم که دوباره باید این اتفاق در والیبال کرمانشاه بیفتد.

وی افزود: از هیات‌های شهرستانی می‌خواهیم کار استعدادیابی را در شهرستانهایشان شروع کنند تا بتوانیم برای چندسال دیگر شکوفا شدن این استعدادها را ببنیم.

سال افزون در ادامه خواستار تعامل بیشتر با آموزش پرورش در بحث استعدادیابی شد و گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش استان برخلاف سالهای گذشته زیرساخت‌های خوبی در اختیار دارد و ما می‌توانیم با در اختیار قرار دادن مربی با آنها تعاملی داشته باشیم تا استعدادهای والیبال را در مدارس استان شناسایی کنیم.

وی بابیان اینکه والیبال کرمانشاه در حال حاضر زیرساخت‌های خوبی در اختیار دارد، عنوان کرد: در گذشته درحالی که سالن اختصاصی چندانی نداشتیم، ساعاتی که برای والیبال اختصاص می‌دادند، سالن‌های ما از هنرآموزان پُر می‌شد، اما اکنون که سالن اختصاصی داریم، سالن‌ها خالی است که باید برای افزایش کمی والیبالیست‌ها برنامه داشته باشیم.

سجاد مولوی رئیس کمیته استعدادیابی هیات والیبال استان نیز در این نشست، اعلام کرد: طبق برنامه ریزی‌هایی که داریم، کار استعدادیابی را در سه بخش مدارس، شهرستان‌ها و آکادمی‌های والیبال انجام خواهیم داد.

وی باتاکید براینکه آکادمی‌ها باید تعامل بیشتری با هیات داشته باشند، عنوان کرد: از مربیان فعال در آکادمی‌های والیبال می‌خواهیم تا بازیکنان خود را برای تمرینات استعدادیابی در اختیار ما قرار دهند.

رئیس کمیته استعدادیابی والیبال کرمانشاه افزود: باید تلاش کنیم تا والیبال به رشته‌ای در استان تبدیل شود که بار مالی برای مستعدین آن نداشته باشد و حتی بتوانیم به استعدادهایی که از شهرستانها به کرمانشاه می‌آیند، کمک هزینه رفت و آمد پرداخت کنیم.

وی در ادامه با تاکید براینکه فیزیک مردم کرمانشاه برای رشته‌ای همانند والیبال بسیار خوب است، اعلام کرد: طبق آمارها تنها دو درصد از جمعیت ایران قدی نزدیک به دو متر دارند، اما در کرمانشاه بیش از این درصد است و این نشان می‌دهد می‌توانیم استعدادهای زیادی در این رشته داشته باشیم.

مولوی در پایان از برنامه ریزی برای ساماندهی مربیان والیبال در کرمانشاه هم خبرداد و گفت: تلاش می‌کنیم هر مربی را در رده‌ای که توانایی آن را دارد، بکارگیری کنیم.

رضا رستمی رئیس کمیته والیبال ساحلی نیز در این نشست، بااشاره به راه اندازی این کمیته درسال گذشته، عنوان کرد: هرچند که سال قبل برای اولین بار تیم والیبال ساحلی استان را تشکیل دادیم، اما همین تیم با مدت کوتاهی تمرین راهی رقابت‌های کشوری شد و توانست درجایگاه پنجم قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: قطعا اگر زیرساخت‌های لازم را داشته باشیم، می‌توانیم در والیبال ساحلی ایران هم حرفی برای گفتن داشته باشیم و یکی از بهترین تیم‌های این رشته را در اختیار بگیریم.

در ادامه این نشست، بزرگان والیبال کرمانشاه، روسای کمیته ها و روسای هیات های شهرستانی والیبال استان به بیان مهمترین مشکلات کنونی والیبال کرمانشاه و ارائه راهکار برای آن پرداختند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار