فرمانده قرارگاه رمضان مطرح کرد:
فرمانده قرارگاه رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آنچه که در عراق رخ می‌دهد بهای استقلال مردم این کشور است.
کد خبر: ۸۱۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 26 January 2020

تحولات عراق بهای استقلال مردم این کشور است/ آمریکا داعش را به بهانه ورود مجدد به منطقه پدید آورد

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه،سردار سرتیپ دوم پاسدار «عبدالرضا مسگریان»  امروز در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه،در خصوص وضعیت عراق اظهار کرد:چیزی که اکنون در عراق اتفاق می‌افتد، هزینه‌ای است که عراقی‌ها بابت استقلالشان می‌دهند، در واقع عراق اشغال شد و مردم طعم استقلال را هرگز نشیندند. در آنجا آمریکایی‌ها بر همه چیز مسلط اند از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ تمام سیستم‌های عراق توسط آمریکایی‌ها اداره می‌شود؛ و تا سال ۲۰۱۱ آمریکایی‌ها مستقیم وزارت خانه عراقی‌ها را اداره می‌کردند.

 وی تصریح کرد: مردم عراق اولین بها برای استقلالشان را وقتی پرداختند که تلاش کردند آمریکایی‌ها را از منطقه اخراج کنند؛ و آمریکایی‌ها ۱۵۰ هزار نفر نیرویی را که در عراق داشتند خارج کردند.

فرمانده قرارگاه رمضان افزود: همچنین آن‌ها داعش را ساختند و خود آمریکایی‌ها و بعد‌ها به آن اعتراف کردند که بهانه‌ای برای بازگشت به عراق داشته باشند؛ و در قالب ورود این نیرو‌ها جنایت کردند همچنین عملیات‌هایی که مد نظر عراقی‌ها بود اجرا شد. آنچه را خود می‌خواستند، از جمله تصرفاتشان در منطقه را انجام دادند؛ و شهر‌ها را در عراق ویران کردند.

مسگریان تاکید کرد: آمریکایی‌ها از گذشته در پی شهادت سردار سلیمانی بودند و موفق نشدند آن‌ها قصد داشتند این اقدام را به گونه‌ای انجام دهند که مسئولیتش بر عهده خودشان نباشد.

وی تصریح کرد: اکنون نیز عراقی‌ها هزینه‌ها را بابت استقلالشان می‌دهند، و یکی از فشار‌های آمریکا به عراقی‌ها این است که می‌خواهند بازسازی عراق را در دست بگیرند. ۵۰ درصد نفت عراق را می‌خواهند و دولت عراق را در صورت انعقاد قرار داد با چینی‌ها به سرنگونی تهدید می‌کنند.

مسگریان در پایان امنیت اکنون کشور را به برکت خون شهدا دانست و گفت: استمرار آن لازمه تلاش همگانی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار